SGK İşe Giriş İşlemleri ve Online SGK İşlemleri

SGK işlemleri; hem işveren hem de işçi bakımından önem taşıyan işlemler arasında bulunmaktadır. Bir işveren, firmasına personel alırken, bir çalışan herhangi bir yerde işe girerken SGK nezdinde birtakım işlemleri yerine getirmek zorundadır. Bilhassa SGK kaydının yapılması için birtakım belgelerin getirilmesi zorunluluğu yer almaktadır.

SGK İşe Giriş İçin Hangi Belgeler Gerekir?

İşe yeni girenlerin SGK için gerekli belgeleri eksiksiz olarak sunması gereklidir. Bunun yanı sıra, işyerlerine yeni bir personel alanların bu durumu Sosyal Güvenlik Kurumu’na bildirmesi şarttır. SGK’ya iletilen belgelerin elden veya posta yoluyla iletilmesi mümkündür. Ancak, işveren tarafının e-Sigorta’ya girerek işe giriş bildirgesi gönderme zorunluluğu bulunmaktadır. Bunun yanı sıra, işçinin de birtakım belgeleri hazır etmesi şarttır. Ancak, işyerinin statüsüne ve hangi işi icra ettiğine göre bu belgelerin değişmesi mümkündür. İşçi statüsünde çalışan kişilerin işveren tarafının kendileri hakkında işe giriş bildirimi yapıp yapmadığını kontrol etmesi gerekir. Eğer bir işçinin işe girdiğine dair SGK‘ya bildirim yapılmamışsa işçinin en fazla bir ay içerisinde kendisini SGK‘ya bildirmesi mümkün olmaktadır.

SGK İşe Giriş Bildirgesi Nereden Alınır?

İşletmelerin işe aldıkları personelin sigorta primlerini her ay düzenli olarak yatırması gerekir. Bunun sebebi, hem çalışanların sosyal güvencesinin sağlanması hem de herhangi bir kazaya karşı önlem alınması amacıdır. İşe giriş bildirgesi; işe alınan kişilerin işyerinde ne zaman çalışmaya başladığını gösteren bir belgedir. İşe giriş bildirgesinin hem işyeri sahibinde hem SGK‘da hem de işe alınan kişide bulunması gerekir. Ancak, işe giriş bildirgesi, muhakkak işveren tarafından hazırlanmalıdır. 5510 sayılı kanun doğrultusunda işe alınan her işçi için işverenin sigortalı işe giriş bildirgesi düzenlemesi gerekir. Ayrıca, bu bildirgenin elektronik ortamda mutlaka SGK‘ya iletilmesi şarttır. Günümüzde, birçok şirket, çalışanını iki aylık deneme sürecine almaktadır. Bu bağlamda, çalışan, deneme sürecinde olsa bile mutlaka sigortalı çalışmak zorundadır. İşe giriş bildirgesinin işveren tarafından hazırlanması şarttır. Hazırlanmasının ardından ise yazdırılması veya SGK‘dan temin edilmesi mümkündür.

SGK Hizmet Dökümü Sorgulama Nasıl Yapılır?

SGK işe giriş işlemlerinin yapılması kadar önemli olan bir diğer süreç ise online SGK işlemleridir. Bu noktada, SGK hizmet dökümü sorgulama, birçok çalışan için önemli bir işlemdir. 4A,4B ve 4C ile SGK‘ya bağlı olarak çalışanların birtakım sebeplerden dolayı hizmet döküm sorgulamasına ihtiyacı olmaktadır. Bu sorgulamaların hepsinin artık e-devletten yapılması mümkündür. E-devlet ekranı üzerinden sorgu ekranına erişilebilir. E-devlet üzerinden SGK tescil ve hizmet dökümü adresine tıklamak gerekir. Buradan, kimlik doğrulama sayfasına yönlendirme yapılmaktadır. Sorgulama yapmak isteyenlerin T.C kimlik numaralarını ve e-devlet şifrelerini girmesi gerekir. E-devlet şifresi olmayanların bunun için PTT’ye gitmesi ve buradan şifre temin etmesi mümkündür. Kimlik doğrulama işleminin ardından SGK‘nın sayfasına otomatik olarak yönlendirme yapılmaktadır. Bu sayfa üzerinde SGK hizmet dökümü sorgulaması yapmak söz konusu olmaktadır.

Benzer Yazı:  Matrah Artırımı Nedir?

SGK Hizmet Dökümü ile Hangi Bilgiler Elde Edilebilir?

SGK hizmet dökümü sayesinde çalışanlar, birçok konu hakkında bilgi edinebilirler. Çalışan kişinin resmi bilgileri, sigortalı olarak çalıştığı gün sayısı, sigorta primlerinin ödenme tarihleri, ödenen sigorta primlerinin miktarı, çalışan kişinin sigortalı olarak çalışmaya başladığı tarih, sigorta primlerinin hangi tarihlerde yattığı bilgisi, çalışanın sigorta primlerini yatıran kişi veya kuruma ait bilgiler; SGK hizmet dökümü sonucunda elde edilmektedir. SGK hizmet dökümü sonucunda elde edilen bilgiler; birçok alanda kullanılabilirler. SGK borç sorgulaması başta olmak üzere çalışanların hangi tarihte emekli olacağı, emekli maaşı hesaplaması, sigorta bilgilerinin kontrol edilmesi, ikramiye ve kıdem hesaplamaları, vize alma süreci ve her türlü resmi kurum için SGK hizmet dökümü bilgilerinin kullanılması söz konusu olmaktadır. Bunun yanı sıra, SGK işe giriş tarihini sorgulama işlemleri, birçok kişi tarafından yapılmaktadır. Hangi tarihte sigortalı olarak çalışmaya başladığını öğrenmek isteyen çalışanların bunun için 4A hizmet dökümü sayfasını kullanması gerekir. Bunun yanı sıra, bu bilgiyi öğrenmek için PT yazıp boşluk bıraktıktan sonra T.C kimlik numarasını yazıp 5502’ye göndermek yeterli olmaktadır.

SGK Borç Sorgulama Nasıl Yapılır?

E-devlet üzerinden bir kişinin kendisine ait olan ödenmiş veya ödenmemiş tüm borçları sorgulaması mümkündür. Bunun için ilk olarak e-devlet sistemine giriş yapılmalıdır. Ardından, hizmetler kısmından Sosyal Güvenlik Kurumu bağlantısına tıklanmalıdır. Buradaki menü üzerinden Genel Sağlık Sigortası Tescil ve Prim Borcu Sorgulama linkine tıklanmalıdır. Burada, kişinin üzerine kayıtlı herhangi bir SGK prim borcu varsa mutlaka ekranda gözükecektir. Bunun yanı sıra, 4A Hizmet Dökümü’ne tıklayarak primler ile ilgili tüm detayların görüntülenmesi mümkün olmaktadır.

SGK İşyeri Kaydı Nereden Yapılır?

SGK işyeri kaydının SGK resmi sitesi üzerinden yapılması gerekir. Bunun için öncelikli olarak, Sosyal Güvenlik Merkezi’ne giriş yapılmalıdır. Ardından, işyerine ait vergi numarası girilmelidir. Sigortası bulunan kişinin işe başlama tarihi eklenmelidir. Bunun yanı sıra, işin ne olduğunun eksiksiz ve doğru olarak anlatılması gerekir. Ayrıca, kaç kişinin çalışacağı eksiksiz olarak girilmelidir. İşyerinin hangi sektörde faaliyet göstereceği seçilmelidir. İşyerinin adres bilgileri, eksiksiz olarak girilmelidir. Ayrıca, işyerine ait telefon ve mail adreslerinin ve merkez ofisinin adres bilgilerinin eklenmesi şarttır. SGK işyeri tescil kaydının şahsen yapılması veya posta yoluyla yapılması söz konusudur. SGK; başvurunun ulaşmasıyla beraber kayıtları uygulamaya koymaktadır. SGK işyeri tescil kaydının işyerinin nakli devir edilmesi hallerinde en geç 10 gün içerisinde yapılması gereklidir. Buna ek olarak, işyeri sahibinin vefat etmesi halinde mirasçıların en geç üç ay içerisinde duruma dair bildiri yapması şarttır. SGK işyeri tescil kaydı için gereken evrakların eksiksiz olarak teslim edilmesi halinde tescil işlemlerinin en geç bir hafta içerisinde tamamlanacağı öngörülmektedir. İşyeri tescil kaydının geç yapılması halinde birtakım para cezaları söz konusu olmaktadır.

Benzer Yazı:  Power BI Açılımı Nedir?

SGK Hizmet Birleştirme Sorgulama Nasıl Yapılır?

Bir çalışan SSK, Bağkur ve Emekli Sandığı gibi farklı kurumlarda çalışmışsa ve emekliliğine bir yıl veya altı aydan az bir süre kaldıysa SGK hizmet birleştirmesine başvurması gerekir. SGK hizmet birleştirmesi; üç farklı kurumda çalışan kişilerin emeklilik sürecinde sorun yaşamamaları adına tüm hizmetlerin tek bir çatı altında birleştirilmesini öngörmektedir. SGK hizmet birleştirme işlemleri yapılırken her yıl 360 gün olarak kabul edilmektedir. Ayrıca, her ay, 30 gün olarak düzenlenmektedir. Birleştirme işlemleri yapılırken prim ödenmemiş süreler, aynı tarihlerde çalışılan süreler ve hizmet süreleri eklenmez. Ayrıca, sigortalı kişinin çalıştığı süre boyunca herhangi bir kaza geçirmesi halinde hizmet birleştirme işlemi, belirtilen sebeplerden dolayı, maaş hakkı kazanmış olması şartıyla yapılmaktadır. SGK hizmet birleştirme işlemleri çok uzun sürmektedir. Bu yüzden, emekliliğe en az bir yıl kala bu işlem için dilekçe verilmelidir. Verilen dilekçenin içerisinde mutlaka hizmet numarası yer almalıdır. Hizmet numarasını bilmeyenler, online SGK işlemleri üzerinden hizmet numaralarını sorgulayarak öğrenebilirler. Bunun yanı sıra, online SGK işlemlerinden birisi, SGK hizmet birleştirme sorgulama olmaktadır. Hem SGK’nın sitesinden hem de e-devlet üzerinden sorgulama yapmak mümkündür. 4A emeklilik kaydı sayfasından online sorgulama yapılabilir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

DİA'yı denemek ister misiniz?
DİA'yı denemek ister misiniz?