Cari Kart Nedir?

ERP Sİsteminde Cari Kart Nasıl Tanımlanır?

cari kart nedir?

Cari Kart Nedir?

Cari kart bir muhasebe terimidir. ERP ve Muhasebe Programlarında bir Cari Kart, sistemi kullanan şirket ya da organizasyonun her hangi bir alacak verecek ilişkisinin bulunduğu başka bir kişi ya da tüzel kişiyi temsil etmesi ve kayıtlarının takip edilmesi için kullanılır. Cari kartlar bir firmada genelde şunlardan oluşur: müşteri tüzel ya da gerçek kişiler, tedarikçi tüzel ya da gerçek kişiler, hizmet alınan ya da verilen gerçek ya da tüzel kişiler, bankalar, dolaylı ya da doğrudan alacak verecek ilişkisinin olduğu tüzel ya da gerçek kişiler, çalışanlar ve ortaklar.

Cari Kartta Hangi Bilgiler Yer Alır?

Cari kartlarda olmazsa olmaz cari kodu ve cari unvanıdır(cari isim). Her cariye özel bir kod verilir ve veri tabanında bu kod eşsiz bir bilgi olarak kayıt altına alınarak tüm işlemler bu kod üzerinden takip edilir. Fatura, irsaliye gibi işlemler için olmazsa olmaz bilgilerden diğerleri de cari Vergi Numarası/TC Kimlik No, vergi dairesi ve adrestir. Bunlarla birlikte eğer muhasebe yazılımı ya da ERP Programında genel muhasebe hesapları da tutuluyorsa bu carinin genel muhasebe hesap planındaki kodu da cari karta girilmelidir. Bunlar dışında cari yetkili kişisi, telefon, fax, e-mail, web site adresi, cari grubu gibi bir çok isteğe bağlı bilgiye de yer verilebilir.

Cari Kart Neden Kullanılır?

Cari kartlar üzerinden teklif, sipariş, irsaliye, fatura, çek senet işlemleri, banka işlemleri, bordro işlemleri, ödeme-tahsilat dekontları gibi işlemler gerçekleştirilerek bir cari ile olan alacak verecek ilişkisi kayıt altına alınır.

Ön muhasebe çözümlerimizi ve Bulut ERP Çözümlerimizi linklere tıklayarak inceleyebilirsiniz.

Cari Kart ve ERP Sisteminde Tanımlama Örneği:

Benzer Yazı:  Fatura Nasıl Olmalıdır? Fatura Kaç Nüsha Olmalıdır?

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

DİA'yı denemek ister misiniz?
DİA'yı denemek ister misiniz?