Erp Modülleri Nelerdir?

Erp Modülleri Nelerdir? ERP Modüllerinin İşlevleri Nelerdir?

Erp Modülleri konusu çok geniş ve kafa karıştırıcı bir konudur. Fakat Erp Modüllerini sizin için görselleştirerek kafanızda canlandırmanızı sağlayacağız. İlk olarak kısaca Erp Nedir Konusundan başlayalım. Erp Enterprise Resource Planning demektir. Türkçe karşılığı Kurumsal Kaynak Planlamadır. Anlaşılacağı gibi bir kurumun tüm kaynaklarının ve süreçlerinin tek bir platformda yönetilmesidir. Piyasada çok fazla sayıda yerli ve yabancı üretim erp programı vardır. Dilerseniz “ERP Nedir?” başlığını inceleyebilirsiniz.

Bir kurumun kaynaklarını ve süreçlerini yöneten şey aslında Erp Yazılımının modülleridir. Yani her bir süreci yönetmek ve takip etmek için o sürecin erp modülüne ihtiyaç duyulur. Örneğin fatura kesebilmek için fatura modülüne ihtiyaç duyulur. Dolayısıyla olaya süreç mantığı ile yaklaşılmalıdır.

Adım adım şirketlerdeki süreçleri ve kullanılan erp modüllerini yazımızda anlatmaya başlayalım.

Satış Süreçleri ve ERP Modülleri

İşin ilk adımı hiç şüphesiz satıştır. Satış süreci de öncesinde ve sonrasında belirli alt süreçlere bağlıdır. Alttaki figürde ortalama satış süreci aşağıdaki gibi ilerlemektedir.

erp satış programı modülleri

Peki satış sürecinde kaç modül var? Dolaysız olarak Teklif ModülüSipariş ModülüSevkiyat ve İrsaliye ModülüFatura Modülü ve Tahsilat Modülü var. İşin detayına girildiğinde tüm bu modüller temelde stok modülücari modülüçek-senet-banka-kasa modülü üzerinden bunlarla ilişkili çalışır fakat bunlara daha sonra değineceğiz.

Tedarik Süreçleri ve ERP Modülleri

Satış sürecinde siparişi alınan ürün sevk edilmeden önce alttaki figürde gösterildiği gibi Depo Sevkiyat ve Paketleme süreci olmaktadır. Lakin sevk edilecek ürün stokta yoksa depo tedarik ve satın alma biriminden satın alma talebinde bulunarak tedarik sürecini başlatır. Üretim yapan firmalar için olan senaryoya kafa karışıklığı yaratmamak için daha sonra değineceğiz.

erp tedarik süreci modülleri

Tedarik sürecindeki modüllere geçmeden önce Talep Modülüne dikkatinizi çekmek isterim. Bu modülü her birim kendi ihtiyaçlarını depodan ya da satın alma biriminden talep etmek için kullanabilir. Bu örnekte sevkiyat birimi depodan ürünü talep eder ve depo da elinde olmayan eksik birimleri satın alma biriminden talep eder. Böylelikle Satın Alma birimi Tedarik Sürecini başlatmış olur. Dikkat edilirse Satış Süreci ile Satın Alma birimi süreçlerinde aynı modüllerin kullanıldığı görülür. Bunun sebebi bu süreçlerde firma ilkinde Tedarikçi konumunda, ikincisinde ise Müşteri konumunda olması dışında hiçbir fark yoktur. Dolayısıyla bu modüller hem satışta hem de satın almada kullanılır. Peki üretim yapan firmalarda farklı olan nedir?

Benzer Yazı:  Oto Servis Programı Nedir ?

Üretim Süreçleri ve ERP Modülleri

Üretim süreci hem tedarikle hem de satış süreciyle ilişkilidir. En yakın destekçisi de depo birimidir. Üretim sürecinin içerisindeki üretim planlama süreci, siparişleri alır, işçilik ve malzeme kaynakları ile üretim planını oluşturur, depo için transfer emirleri oluşturur, bunun yanında üretim ihtiyaçları için satın alma birimine satın alma talepleri oluşturur. Tüm bu süreçlerde üretim modülü içerisindeki İş Emri Modülü, Malzeme Transfer Modülü, MRP1 Malzeme İhtiyaç Planlama Modülü, MRP2 Üretim Kaynak Planlama Modülü ve Kalite Kontrol Modülü kullanılır. Figürü karmaşık hale getirmemek için detay alt süreçlere figürde yer verilmemiştir. Fakat Kalite Kontrol Modülü, Operasyon Emri, Üretim Rota Takibi, Fason Üretim gibi modüllerde kullanılmaktadır.

erp üretim mrp süreci modülleri

Finans Süreçleri ve ERP Modülleri

Finans süreçleri Kasa, Banka ve Çek Senet modülleri ile yönetilir. Tüm tahsilat işlemleri, kredi, pos, hesap işlemleri, çek, senet, alacak verecek ve virman işlemleri bu modül üzerinden yönetilir. Bunlara ek olarak Bütçe ve Nakit Akış Planı raporları da birer modül olarak bahsedilebilmektedir.

erp finans modülleri

İnsan Kaynakları Süreçleri ve ERP Modülleri

İnsan Kaynakları Süreçlerinde şirketin insan kaynağı hakkındaki kişisel bilgiler, iletişim bilgileri, eğitim, kurs ve lisans bilgileri, sağlık ve sicil raporları gibi birçok veri Personel Özlük Yönetimi Modülü ile takip edilir. Puantaj hesabı, maaş, fazla mesai, avans, ikramiye ve hak ediş gibi veriler de Puantaj Bordro ve Hak ediş modülüyle hesaplanır ve takip edilir. Puantaj hesaplamak için Puantaj, Bordro ve Hak ediş modülü Personel Devam Takip Sistemleri ile de entegre edilebilmektedir.

erp ik modülleri

Müşteri İlişkileri Yönetimi Süreci ERP Modülleri

Müşteri İlişkileri Yönetimi süreçleri bir firmanın en kritik süreçlerindendir. Çünkü bu birim şirketin yüzü ve aynasıdır. Bu süreç ne kadar kaliteli işletilirse firmanın kurumsal kimliği için olumlu sonuçlar verir. O yüzden bu süreçte profesyonel bir yazılım kullanılması firma için ciddi artılar sağlayacaktır.

Benzer Yazı:  SAP Modülleri Nedir?

Müşteri ilişkileri yönetiminde çağrı takip modülü, arıza ve şikayet takip, görev takip modülü, potansiyel takip, teknik servis yönetimi gibi modüller kullanılmaktadır.
Tüm bu modüllerin yanında Demirbaş ve Varlık Yönetimi, Dağıtım ve Rota Takibi, Teknik Servis Yönetimi gibi daha birçok modülle konu dallanmaktadır.
Peki Muhasebe Modülü işin neresindedir? Genel Muhasebe süreçleri bazı firmalarca devletle olan bağ veya yüz olarak düşünülebilmektedir. Çoğu firma genel muhasebe süreçlerini mali müşavirlik şirketleri ile yürütmektedir. Bazı faydalı raporlarında alındığı yer olarak düşünülebiliyor. Peki gerçekten öyle mi?

Genel Muhasebe Süreçleri ve ERP Modülleri

Muhasebe hesap görme ve hesaplaşma anlamına gelmektedir. Bir firmanın tüm süreçlerindeki işler muhasebe hesap planı modülündeki bir hesaba bağlanır. Ana hesaplar standart olarak Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından sunulmuştur. (bkz. Gelir İdaresi Başkanlığı Hesap Planı)

Muavin Modülünde hesaplardaki fiş hareketleri tutulur. Mizan modülüyle hesapların borç ve alacak durumlarının toplamlarıyla bakiyelerinin göründüğü özet bir tablo alınır. Bilanço bir firmanın varlıklarını ve bu varlıkların kaynaklarını gösterir. Yine mizandan kar zarar gelir tablosu elde edilir. Tüm bu muhasebe modüllerindeki en kritik nokta Muhasebe Hesap Planının üretim, satış, satın alma, insan kaynakları, finans süreçleri, teknik servis, demiş baş yönetimi gibi hesaplarla doğru şekilde bağlantı yapılmasıdır.
Tüm bunların yanında sistemin işleyebilmesi için temel modüller ve onların da alt özellikleri ve modülleri vardır. Stok Modülü, Cari Hesap Modülü, Depo Modülü bunlardan bazılarıdır. Modüller sektörden sektöre de farklılık gösterebilir. Örneğin bir restoran işletmesinde masa ve adisyon modülü de gereklidir. Ya da proje bazlı bir işletme iseniz projelerinizin alacak, verecek, maliyet hesaplarını ve süreçlerini yönetebileceğiniz bir proje modülüne ihtiyaç duyarsınız. Sonuç olarak ERP Modülleri = “sizin iş süreçleriniz.”

İş Süreçleri İçin ERP Modüllerimizi veya Şirketiniz için ERP Çözümlerimizi incelemek için tıklayınız.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

DİA'yı denemek ister misiniz?
DİA'yı denemek ister misiniz?