DİA ERP’ de Az Bilinen ve Hayatınızı Kolaylaştıracak Özellikler

Erp yazılımları satış, satın alma, muhasebe, finans, üretim, lojistik, envanter ve stok yönetimi gibi birçok iş sürecinizi yönetmek için tasarlandıklarından dolayı bu sistemlere yüzlerce, binlerce yeni özellik eklenmektedir. İrili ufaklı birçok özellik hayatınızı kolaylaştırmak için ve iş süreçlerinizi daha efektif yönetmeniz için geliştirilir. Bu özelliklerin sayısı zamanla o kadar artmıştır ki zamanla geliştiricisi tarafından bile unutulmaktadır.

Gelin birlikte iş süreçlerinizi DİA ile dijitalleştirelim..

DİA ERP Demo Talebinde Bulunmak İçin Tıklayınız. – 0850 885 0636

Elbette 20 yıla yakın bir süredir geliştirilen DİA Erp de hayatınızı kolaylaştıracak çok sayıda özelliği içerisinde barındırmaktadır. Bazı çözümler ise DİA Çözüm Ortakları ve DİA Bayileri tarafından dahi bilinmeyebilir. Bloğumuzda bu özellikleri sizinle paylaşmak istedik. Hadi DİA’da çok bilinmeyen özelliklere göz atalım;

 1. Süreç Yönetimi

Aslında Süreç Yönetimi sistemi DİA’da yakın zamanda geliştirilen bir modüldür. Bu özelliğe ilk sırada yer vermemizin sebebi bu modül ile yapılabileceklerin ve işinize katacağı değer ile işinize sağladığı katma değerin çok fazla olmasıdır. Fakat henüz birçok DİA kullanıcısı ve DİA bayisi bu modülün sunduğu imkanların farkında değiller.

Bu modül sayesinde sisteme giriş yapılan belli bir tutarın üzerindeki siparişi onayınız için sistem tarafından mail ya da mobil bildirim gönderilmesini ya da bekleyen sipariş kaleminizle ilgili mal girişi yapıldığında satış personelinize bilgi mesajı iletilmesini sağlayabilirsiniz. Hatalı bir fiyat ya da indirim girildiğinde sistemin nasıl davranması gerektiğine karar vererek siparişin sevk edilmesine engel olabilirsiniz. Yada 1 gün önceki faturaların GİB Sistemine iletilmesini sağlayıp genel muhasebe kaydını otomatik oluşturabilirsiniz. Mal çıkışı yapılan stoklarınızın otomatik üretim kayıtlarını ve maliyet kayıtlarını oluşturabilirsiniz. Hatta başka platformlarda geliştirdiğiniz uygulamalarda bazı fonksiyonların belirlediğiniz durumlarda tetiklenmesini bile sağlayabilirsiniz. Tüm bunları Süreç Yönetimindeki onlarca özelliği kullanarak yapabilirsiniz.

Süreç Yönetimi modülü ile sayısız binlerce kombinasyonda kontrol ve denetim mekanizması oluşturarak iş süreçlerinizdeki hataları minimize edebilir, geliştireceğiniz onay mekanizmaları ile işinizi kontrol ve denetim altında tutabilir dahası iş süreçlerinizi kısaltıp verimliliğinizi kat ve kat artırabilirsiniz. DİA Ekosisteminin ve araçlarının en yeni üyesi olduğu için henüz potansiyeli DİA kullanıcıları tarafından keşfedilmemiş bir modül olarak karşımıza çıkmaktadır.

 2. Excel Power Query Entegrasyonu

Lokal veri tabanına sahip birçok erp yazılımının veri tabanı tablolarıyla excel entegrasyonu kurmak mümkündür. Bu sayede kullanıcılar verilerini excele manuel indirmeden doğrudan excel sayfasını yenileyerek veri tabanı kayıtlarına anında ulaşarak raporlama yapabilmektedirler. Fakat DİA Bayileri ve DİA Kullanıcıları tarafından az bilinen şey bunun DİA’da da mümkün olmasıdır. DİA Api’ler üzerinden her türlü uygulamayla entegre edilebilir. Excel Power Query ile DİA’yı veri kaynağı olarak kullanıp her türlü rapor ve pivot tablo, pivot chart vb. oluşturabilirsiniz. Tek yapmanız gereken Excel Power Query ile DİA Api bağlantısını sağlamaktır.

Benzer Yazı:  Ankara ve İstanbul'da Erp Yazılım Firması Olarak Faaliyet Gösteriyoruz

 

3. Kullanıcıya Göre Koşullu Dinamik Alanlar

DİA’da Dinamik Alanlar modülü sayesinde DİA’daki tüm tablolara (cari tablo, sipariş tablosu, stok tablosu vb.) istediğiniz veri türünde(sayısal, text, combo, tarih vb.) ihtiyacınıza göre ek alanlar oluşturabilir ve kayıt oluştururken bu alanlara kullanıcılar tarafından zorunlu veri girişi yapılmasını sağlayabilirsiniz.

Elbette Dinamik Alanlar modülü tüm DİA Bayileri ve kullanıcıları tarafından bilinmektedir. Fakat bilinmeyen, dinamik alanların kullanıcıya göre zorunlu hale getirilebilmesi özelliğidir. Eğer zorunlu Dinamik Alanlarınıza yetki kodu verip ilgili dinamik alanlara zorunlu veri girişi yapmasını istediğiniz kullanıcılara bu yetki kodunun atamasını yaparsanız, veri girişi yaparken yalnızca bu kullanıcılara ilgili dinamik alanların zorunlu olmasını sağlayabilirsiniz. Diğer kullanıcılarda yetki kodu verdiğiniz dinamik alanlar görünmeyecektir ve sistem onların bu dinamik alanları doldurmasını zorunlu kılmayacaktır.

4. Kendi E-posta Sunucunuzu Kullanma

DİA içerisinden herhangi bir raporu veya çıktıyı (fatura, sipariş fişi, cari ekstre, yönetim raporları vb.) mail olarak müşterilerinize yönlendirebilirsiniz. Yönlendirdiğiniz bu mail “sunucukodu@dia.gen.tr” adresinden iletilecektir. Bazı durumlarda bu kullanıcıya problem yaşatabilir yada böyle bir adresten müşterinize mail iletilmesini istemeyebilirsiniz. Bu durumda E-posta Sunucu Tanımlama ekranından smtp tanımlaması yaparak bunu DİA’ya iletmeniz gerekir. Gerekli ayarlamalar yapıldıktan sonra kendi sunucunuz tarafından kendi eposta adınızla maillerinizi iletebilirsiniz.  

 5. Otomatik Cari Borç Alacak Eşleme

Cari vade ve yaşlandırma takibi işletmeler için oldukça önem arz eden bir konudur. Doğru vade takibi yapılabilmesi için satış kayıtlarının ve tahsilatların doğru veri girişiyle yapılması gerekir. Fatura bazlı tahsilat yapan işletmeler için ise hangi tahsilatın hangi fatura ile ilişkili olduğu önem arz etmektedir. Bu fatura kapama işlemlerini manuel olarak takip etmek işlem sayısının fazla olduğu işletmelerde oldukça yorucu, dikkat gerektiren ve hataya açık bir süreçtir. Bu sürecin sistem tarafından otomatik olarak yapılabilmesi için “Sunucu Görev Yönetimi” modülü geliştirilmiştir. Bu sayede borç alacak eşleme işlemlerinin sistem tarafından otomatik yapılmasını sağlayabilirsiniz.

 6. Excel Web Servis Entegrasyonu

Bazen veri güncellemelerini erp ara yüzleri dışında daha hızlı, pratik ve toplu şekilde yapmanız gerekebilir. Bunun yapılabilmesi için DİA’nın apileri üzerinden özel bir uygulama geliştirmek gerekir. Yada orta düzeyde excel makro ve visual basic bilgisiyle excel üzerinden DİA’ya kolayca kayıt atabilir ve verilerinizi güncelleyebilirsiniz. Özellikle binlerce kaydı değiştirmeniz gerektiği bazı durumlarda bu oldukça hayat kurtarıcı olacaktır. Bunu DİA’nın yetkin bayilerinden destek alarak da yapabilirsiniz.

 7. Koşullu Biçimlendirme Olmayan Ekranlarda Koşullu Biçimlendirme

İşe yarar mı bilinmez fakat DİA’nın şimdi bahsedeceğimiz bu özelliğinden DİA’nın geliştiricileri dahi farkında olmayabilir. DİA’nın en kapsamlı hizmet veren bayilerinden biri olarak bu basit ama detay özelliği biz keşfettik. DİA’da Excel’deki koşullu biçimlendirmeye benzer olarak hemen hemen tüm ekranlarda koşullu biçimlendirme özellikleri mevcut. Fakat az bilinen şey ise koşullu biçimlendirme özelliği olmayan ekranlarda dahi koşullu biçimlendirme yapabileceğiniz. Bunun için tek yapmanız gereken herhangi bir ekrandan koşullu biçimlendirme ekranına ulaşarak yeni bir koşullu biçimlendirme oluşturup koşullu biçimlendirme yapmak istediğiniz ekran kodunu yazmaktır.

Benzer Yazı:  Ürün Yönetimi Nedir? Ürün Yöneticisinin Görevleri Nelerdir?

8. Excelden Kopyalayarak Arama Seçeneği

Bazen aradığınız veri sayısı muazzam fazladır. Çok fazla veriyi filtre alanlarından çağırmanız gerekir. Tek yapmanız gereken arama yapmak istediğiniz veri setini excel’de oluşturarak alttaki resimde gösterildiği gibi filtre alanına aranan değerleri yapıştırmaktır. Yine bu da basit ama birçok DİA Bayisinin yada kullanıcılarının gözünden kaçan bir özelliktir.

9. Gizli Tablolar

DİA ERP Saas teknolojisiyle üretilmiş tamamen bulut tabanlı olarak çalışan bir iş yazılımıdır. DİA’da özel rapor hazırlama yetkisine sahipseniz veri tabanı tabloları ile SQL Tabloları üzerinden kendi raporlarınızı hazırlayabilirsiniz. Fakat yine de bazı tablolar bu ekranlarda görüntülenmezler. Eğer veri tabanı yedeğini indirerek postgre veri tabanı olarak kurarsanız görüntülenmeyen tabloları buradan belirleyebilirsiniz. Üstelik özel rapor hazırlama ekranlarından görüntülenmeyen tabloları da sorgulayabilirsiniz.

10. Formlarda İstediğin QR Kod ve Barkod Oluşturma

DİA’da yeni form tasarlamak(sipariş, teklif, fatura vb.) ve bunları yönetmek form tasarlama araçları sayesinde ciddi anlamda basitleştirilmiştir. Fakat burada da özel senaryolar yapabilmenin onlarca püf noktası bulunmaktadır. Şimdi bunlardan birini sizlere paylaşalım.  Formlar ve etiket tasarımları üzerinde QR Kod ve Barkodlar oluşturabilirsiniz. Fakat bu alanlara yalnızca önceden belirlenmiş alanları(barkod, stok kodu, sipariş no vb.) ekleyebilirsiniz. Ama eğer bir formül oluşturarak bunu ilgili alana tanımlarsanız istediğiniz QR Tasarımını elde edebilirsiniz. Kendi web siteniz, herhangi bir değeri veren formül, dosya yolu, ürün özellikleri vb. her şeyi QR Kod olarak tanımlamanıza imkan sağlayan bu özellik de yine herkes tarafından bilinmeyen ama çok işinize yarayacak bir fonksiyon.

11. Yardımcı Menü

Yardımcı Menü özelliği DİA’nın en son geliştirdiği modüllerden birisi olup basit ama çok kullanışlı güzel bir modül. DİA içerisinden herhangi bir dış kaynağı DİA içerisinden açmanızı sağlar. Bu sayede geliştirdiğiniz başka yazılımları DİA içerisinden açarak ekran geçişleri ve onlarca ekran içerisinde kaybolmadan işinizi yönetebilirsiniz.

12. Pivot Tablolar Özelliği

DİA ekranlarında listelenen verileri veya özel raporlar oluşturarak birleştirdiğiniz tabloları Excel dosyasına aktararak Pivot mu yapıyorsunuz? Demek ki DİA nın son özelliklerinden biri olan DİA Pivot Table’dan henüz haberiniz olmadı.

DİA’dan dışarı alarak yaptığınız excel pivot raporlarını DİA içerisine tanımlayarak tek tıkla ve hızlıca DİA içinden görüntüleyebilirsiniz. Konu ile alakalı düzenlenmiş olan https://www.diaakademi.com/dia-egitim-videolari/pivot-tablolar/ eğitim videolarını izleyebilirsiniz.

DİA'yı denemek ister misiniz?
DİA'yı denemek ister misiniz?