ERP Hakkında Bilinmesi Gereken Herşey

ERP nedir?ERP programı modülleri nelerdir?ERP fiyatları nedir?ERP Fiyatlandırmanın belirlenmesinde rol oynayan başlıca etkenler nelerdir?, Ön Analiz çalışması nedir?Mevcut Durum Analizi nedir?, ERP Projelerinin hazırlanmasına nasıl başlanır?, Sistem modelleme çalışmasından sonra ne yapılır?Hedeflenen Sonuç Nedir? “ Tüm bu soruların cevabını arıyorsanız buyurun yazımıza.

Erp Hakkinda

ERP nedir?

Türkçe karşılığı “Kurumsal Kaynak Planlaması” olan ERP, işletmelerin insan kaynakları ve tüm finansal kaynaklarını buluşturan ve onları etkin şekilde kullanarak baştan sona yönetim birliğini elde eden sistem ve yazılımların toplamıdır. Bir işletmenin varlığını devam ettirebilmesi, onun mal ve hizmet üretiminin devamlılığıyla alakalıdır. ERP, işletmenin devam ettirilebilme sürecinde hazırlanan plan ve yönetim işlemlerini kapsamaktadır. Genel bir tanımlamayla; satış biriminden muhasebeye, mal ve hizmet üretiminden insan kaynaklarına, stok yönetilmesinden satın almaya değin tüm aşamaların birbiriyle ilintili halde bütün olarak idare edilebilmesini sağlayan platformdur.

ERP programı modülleri nelerdir?

Finans yönetimi, maliyet muhasebesi, muhasebe, satın alma, satış, stok yönetimi, üretim, depo yönetimi, kalite-kontrol, bakım onarım, satış sonrası servis, insan kaynakları, vb… gibi erp içerisinde farklı pek çok modül bulunmaktadır.

ERP fiyatları nedir?

ERP lisans fiyatları ve danışmanlık hizmeti, yazılım geliştirme ve eğitim ücretlerinin toplamı bize ERP Fiyatları bilgisini vermektedir. Söz konusu fiyatlar, ERP Proje Fiyatı şeklinde de bilinmektedir. 

ERP Fiyatlandırmanın belirlenmesinde rol oynayan başlıca etkenler; işletmenin mevcut kapasitesi, yazılımı aktif şekilde kullanacak çalışanların sayısı, işletmenin şube adedi, işletmenin mevcut yazılım geliştirme ihtiyacının ortaya çıkabilmesi için yapılan analiz neticesi ve verilecek diğer tüm hizmetlerin toplamını oluşturur. 

Benzer Yazı:  ERP Danışmanlığı Nedir?

Gerçekleştirilen fiyatlandırma, yapılan ön analiz çalışmaları sonucunda belirlenmektedir. 

Ön Analiz çalışması nedir? 

Ön analiz çalışmalarında, işletme bünyesinde yer alan; Satın alma, Muhasebe, Pazarlama, Üretim aşaması ve Depo gibi mevcut birimlerinin süregelen aşamalarının ne şekilde işlediği incelenmektedir. Birimlerden elde edilen veriler, veri toplama metotları, toplanan verilerde kullanılan formlar, cihaz ve yazılımlar sırasıyla not edilir. Bilgi akışı ve konuyla ilgili elde bulunan raporlarda ön analiz çalışmasına eklenir. 

Diğer bir adıyla Mevcut Durum Analizi ışığında gerekli çalışmalar tamamlandıktan sonra, işyerinin amaçladığı halle alakalı mülakatlar gerçekleştirilir. Tecrübe ve mevcut birikimimizin sonucunda, amaçlanan durum raporu meydana getirilir. 

Sonrasında, hazırlanan mevcut durum analizi ve amaçlanan durum raporu toparlanarak, sunum halini alır. Hazırlanan sunum, işletmenin yönetim kadrosu ve sorumlu personelinin bulunduğu bir toplulukta gerektiği şekilde aktarılır. 

ERP Projelerinin hazırlanmasına nasıl başlanır?

ERP projelerine hazırlık; işletme birimlerinin süreçlerini izleyerek, bu süreçleri denetim altına alacak ve yönetimin karar aşamalarında onu doğru şekilde yönlendirebilecek neticeleri üreten gidişi sağlayan kurguyu, yazılım üzerinde hazırlayarak oluşturur. Bu kurgu çalışmasına “sistem modelleme” adı verilmektedir. 

Sistem modelleme çalışmasından sonra ne yapılır?

Sistem modelleme denilen kurgulama çalışmasının ardından, işletmenin yazılımının geliştirme gereksinimi bulunuyorsa konuyla alakalı çalışmalar başlatılır. Süreç; yazılım geliştirme işlemi sırasında modellemeyi kullanacak personele, modellemeye ait pratik ve kayıtlı eğitimlerin verilmesi şeklinde devam eder. Talep edilmesi halinde, verilen eğitimlerin sonucunda yeterlilik sınavları düzenlenir. Tüm bu aşamaların arkasından, uyarlama çalışması başlatılır.

ERP Uyarlama çalışmalarını izleyen aşamalar nelerdir?

Aşama aşama anlattığımız işlemler gerçekleştirilip, uyarlama çalışmaları da yapıldıktan sonra, sıra uygulama aşamasına gelir. Uygulamaların modellenen sisteme uyumu takip edilerek, rapor şeklinde işletme yönetimine sunulur. Saptanan aksamalar tespit edilir ve konuyla ilgili gerekli düzeltme işlemleri uygulanır. 

Benzer Yazı:  DİA ERP’ de Az Bilinen ve Hayatınızı Kolaylaştıracak Özellikler

Bu süreç, hazırlanan sistemin modellemeye uygun şekilde ilerlediğinden emin olunana kadar devam eder. Sonrasında, oluşturulan raporların okunması ve analizi bölümüne geçilir. Talep edilen tüm rapor ve analiz çalışmalarının ardından proje hazır hale getirilerek, teslim edilir. 

ERP Projesinde Hedeflenen Sonuç Nedir?

Gereken çalışmaların titizlikle hazırlanarak tamamlanması ve projenin bitmiş şekilde teslim edilmesi sayesinde; işletmenin yönetim sürecinde ihtiyaç duyduğu bilgileri zamanında alabilmesi ve böylece doğru kararlar vererek, başarıya ulaşabilmesi temin edilir.

ERP Projelerinde başarıyı garanti altına almak istiyorsanız bizimle iletişime geçin! Müşterilerimize sunduğumuz erp programı çözümlerini incelemek için linke tıklayınız.

İçeriği Oyla

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir