Mali mühür e-fatura hizmetinden faydalanmak isteyenlerin alması zorunlu olan bir sertifikadır. Bu sertifika ile e-fatura sistemi devreye girer ve iş yeri sahipleri faturalandırma ve fatura kesme işlemlerini rahatlıkla yönetebilirler.
Ancak sisteme geçiş için mali mühür nasıl alınır sorusunun cevabı Gelir İdaresi Başkanlığına başvurmaktan geçmektedir. Firma sahibi Gelir İdaresi Başkanlığına giderek e-faturaya geçmeyi talep ettiğini söyleyerek kendisine verilen formu doldurmalıdır. Sonrasında ise kendisine verilen hesap numarasına mali mühür için talep edilen ücreti ödemelidir. Ücret ödendikten sonra 2 ya da 3 iş günü içerisinde mali mühür verilen adrese kargo ile teslim edilecektir.
Mali mühür geldikten sonra aslında firmanın başvurusu kabul edilmiş demektir. Bu aşamada ilk fatura mali mühür kullanılarak girilir. Mali mühür nasıl alınır sorusunun cevabı aslında burada sona ermiştir.
Ancak mührün kullanımı konusuna da değinmekte fayda var.
Mali Mühür Nasıl Kullanılır?
Mali mühür nasıl alınır sorusunu yanıtladıktan sonra nasıl kullanılır kısmını açıklayalım. Mali mühür e-fatura sistemine giriş aşamasında kullanılır ve ilk fatura kesildikten sonra kullanımına ihtiyaç duyulmaz. Ancak her ihtimale karşı mali mühür kaybolmamalıdır. Nitekim maliye denetimlerinde istenebilir veya talep edilebilir.
Mali mühür nasıl alınır sorusunun nasıl kullanılır kısmında mührü kullanmak için hizmet sağlayıcı bulmak gerekir. Hizmet sağlayıcı uygun fiyat veren ve kolay bir faturalandırma sağlayan bir uygulama olmalıdır. Hizmet sağlayıcı seçildikten sonra mali mühür ilk aşamada kullanılır sonraki işlemler için gerek duyulmadan e-fatura kullanımı sağlanır.