Adım Adım E Fatura Başvurusu
E-faturaya nasıl geçilir sorusunun cevabı aslında kimlerin e-faturaya geçebileceği sorusunun altında yatmaktadır.
E-faturaya geçmek için öncelikle dijital platformları kullanabilme yetisinin olması gerekmektedir. Cep telefonlarını aktif olarak kullanabilen, dijital ortamlarda fatura kesmeyi bilen her fatura sahibi rahatlıkla e-faturaya geçiş yapabilir.
Adım Adım E-Faturaya Geçiş Süreci Nasıl İşler?
- Öncelikle e-faturaya nasıl geçilir sorusunun cevabı için Gelir İdaresi Başkanlığına başvurmak gerekir. Buraya başvuru yaptıktan sonra mali mühür almanız gerekmektedir. Mali mühür için Gelir İdaresi Başkanlığına ödeme yapmanız gerekmektedir. Bu ödeme gerçekleştirildikten sonra sistem sizin e-fatura talebinizi kabul edecektir.
- Mali mühür elinize ulaştıktan sonra e-faturaya nasıl geçilir sorusunun ikinci kısmı işlemektedir. Bu aşama da elinize ulaşan mali mühürü kullanarak sisteme giriş yapabilirsiniz. Ancak sisteme giriş için size uygun bir hizmet sağlayıcısı bulmanız gerekmektedir.
- Hizmet sağlayıcıyı da bulduktan sonra e-faturaya geçerek fatura işlemlerinizi buradan karşılayabilirsiniz. Ancak hizmet sağlayıcı bulurken dikkat etmeniz gereken noktalar talep ettikleri ücretlerdir. Uygun fiyatlı bir hizmet sağlayıcı bulmanız sizin için iyi olacaktır.
- Bu işlemler için mali mühürün nasıl alınması gerektiğini bilmeyenler ise sadece GİB’E ücret ödeyip talepde bulunmalıdırlar.Ortalama olarak 2 veya 3 iş günü içerisinde e faturaya nasıl geçilir sorusunun yanıtını almak için mali mühür adrese teslim olarak gelecektir. Mali mühür aslında bir sertifikadır ve fatura kesme işlemlerinin ilk aşamasında kullanılır. Diğer fatura kesme işlemleri için ihtiyaç duyulmaz.
Mali Mühür’e başvurulur
E fatura başvurusu için öncelikle bir mali mühür sertifikasına sahip olmanız gerekir. Bu linkteki formu doldurarak başvurunuzu kolay bir şekilde yapabilirsiniz.
Gelin E Fatura başvuru sürecinizde size destek olalım. Hemen arayın: 0850 885 06 36
Dia E Fatura Çözümleri İçin Tıklayınız…
Mali Mühür Kurulum
Mali mühür elinize ulaştıktan sonra içindeki usb adaptöre mali mühür sertifikanızın içinde bulunduğu sim kartı aşağıdaki resimde görüldüğü şekilde takalım.
Mali mühür sertifika işlemlerini yürüteceğimiz bilgisayarımıza bu usb adaptörü takalım.
Mali Mühür Driver Kurulum
Öncelikle javanın cihazınızda kurulu olması gerekir. Bu en çok karşılaşılan problemlerden birisidir. Eğer bilgisayarınızda Java 1.6 ‘dan düşük versiyonlar varsa onları denetim masasından kaldırın ve bu linkten java kurulumunu yapın.
Sonra Linkteki adrese giderek gerekli bilgileri doldurun ve Sürücüleri Göstere basın.
Sürücü indire tıklayın.
İndirilen dosyaya tıklayarak kurulumu gerçekleştirin.
Kurulum tamamlandıktan sonra dijital mali mühürünüzün bulunduğu usb cihazını bilgisayarınızın tanımış olması gerekir. Eğer tanıyamazsa birkaç kez usb cihazı söküp takın.
Sertifika Pin Oluşturma
Bu linke gidin ve Şifreli Girişe tıklayın. İlk defa girdiğiniz için güvenlik sözcüğünüz henüz yok bu yüzden “Güvenlik Sözcüğümü Unuttum” butonuna tıklayın.
Gerekli bilgileri doldurun ve Gönder deyin. Böylelikle güvenlik sözcüğü oluşturulması için mali mühüre başvururken girdiğiniz mail adresine mail gelecektir. Bu maildeki linke tıklayarak Güvenlik Sözcüğünü oluşturun ve sisteme tekrar giriş yapın. Pin Puk işlemlerinden mali mühürle dijital imza oluşturabilmeniz için gereken pin şifrenize erişin. Parolamı kaydet diyerek bilgisayarınıza kaydedebilirsiniz. Parolamı sil butonuna basarsanız Kamusm’nin sisteminden şifre silinir(önerilir). Bu parolaya dikkat edin kesinlikle kaybetmeyin! Yoksa tekrar mali mühüre başvurmanız gerekir.
Akis Kurulum
Buradan akis kart izleme aracını indirip kurun. Akisi kurup çalıştırdığınızda alttaki bir görüntü olması gerekir. Sizde bu görüntü olmadıysa bilgisayarınız sertifikanızın bulunduğu usb cihazınızı algılamamış demektir. Bu durumda kurulu javayı silin ve buradan tekrar yükleyin. Sertifika driver’ını buradan tekrar kurun.
E fatura başvuru
Bu süreçte java sıkıntı çıkartabiliyor. Öncelikle Chrome, Microsoft Edge gibi browserlar kullanmayın! Mutlaka internet Explorer kullanın. Bu linkteki adresten gerekli bilgileri doldurun ve “Mali Mühür Kullanarak Başvur” butonuna başvurun.
En çok kafa karıştıran alan ise KANUNİ MERKEZ alanına ne yazılacağıdır. Kanuni Merkez alanına vergiye tabi olduğunuz il yazılmalıdır. Yani eğer şirketiniz İstanbul’da faaliyet gösteriyorsa İstanbul değilse hangi ilde bulunuyorsa o il Kanuni Merkez alanına yazılmalıdır.
Eğer alttaki resimdeki gibi bir pencere gelmediyse ya da ekran hiç tepkisiz o şekilde kalıyorsa kesinlikle java çalışmıyor demektir. Bunun için mutlaka javayı engelleyen chrome gibi browserlar yerine internet explorer kullanın.
Bu ekran görünür olduğunda tanımla butonuna basalım.
Sertifikanın bulunduğu kütüphane dosyasını seçelim. Genellikle bu dosyanın yer aldığı konum:
C:\Windows\System32\akisp11.dll
Her hangi bir kart adı verebilirsiniz. Sonrasında ekleye basalım.
Kart şifresi dediği sertifikanın Kamusm’nin sayfasından aldığınız pin şifresidir. Bu pin şifresini girerek “Giriş” butonuna basın. Alttaki gibi sertiifkanız görünecektir.
Sonrasında “İmzala” butonuna basmanız yeterlidir.
Başvuru işlemini bu şekilde tamamlayarak gelecek cevaba göre siz de artık e faturalı olmuş oluyorsunuz.
E-Faturaya Geçiş Nasıl Yapılır?
Hem zamandan hem de maliyetten büyük oranda tasarruf etmenizi sağlayan e-fatura sistemi ile işlemlerinizi daha kolay gerçekleştirmeniz mümkün. E-fatura sistemine geçmek için yapmanız gereken bazı işlemler bulunmaktadır.
E-Fatura Başvurusu ile İlgili Bilinmesi Gerekenler
Bir işletmenin, e-fatura sistemine zorunlu olması ve gerekli ciroya sahip olması durumunda dönem başında bu sisteme geçiş yapması gerekir. Gönüllü olarak e-fatura sistemine geçiş yapmak isteyen işletmeler ise yıl içersinde istedikleri zamanda bu işlemi gerçekleştirebilir.
- İşletmenin tüzel bir kişi olması durumunda, e-fatura sistemine başvuru yapmadan önce Kamu Sertifikasyon Merkezi’nden mali mühür alınması gerekir.
- Şahıs şirketleri, ellerinde mevcut olan e-imza ile e-fatura sistemine geçiş yapabilmektedir.
- Mali mühür veya e-imza hazır olduğunda Gelir İdaresi Başkanlığına başvuru yaparak, e-fatura işleminizi başlatabilirsiniz.
Mali Mühür Başvuru İşlemi
Mali mühür almak için Gelir İdaresi Başkanlığının internet sitesinde bulunan Kamu Sertifikasyon Merkezi’ne başvuru yapılması gerekir. Form doldurulduktan sonra, küçük miktarda bir ücret ödenmesi de gerekmektedir. Gerekli banka hesaplarına, belirlenen ücretin yatırılmasından sonra sertifika oluşturulur. Mali mühürün, tarafınıza teslim edilmesi ortalama olarak 1 hafta sürmektedir.
DİA e-fatura sistemini kullanarak, işlemlerinizi kolay ve hızlı bir şekilde gerçekleştirmeniz mümkün.
DİA E-Fatura
E-fatura sistemine geçmek isteyen ve mali mühür veya e-imzası hazır olan işletmeler için 3 farklı yöntem bulunmaktadır.
- GİB Portal: E-fatura kullanımı için GİB internet sitesine giriş yapabilirsiniz.
- Entegrasyon: İşletmenin kendine ait bilgi işlem sisteminin olması durumunda, bu sisteme GİB’in sistemi entegre edilebilir.
- Özel Entegratör: DİA yazılım gibi özel olan entegratörler, GİB özel emregratör statüsündeki şirketler ile çalışma yapılarak e-fatura kesimince başlanabilir.
E-Fatura Kullanmanın Avantajları
- Kağıt, mürekkep, zarf ve dosya giderleri gibi maliyetler ortadan kalkarak tasarruf sağlanır.
- Tahsilat süreci, matbu faturaya oranla daha hızlıdır.
- Bütün maliyetler ve harcanan zaman minimum seviyededir.
- Ödeme ve faturalama gibi süreçler, diğer fatura türüne oranla daha hızlıdır.
- Faturanın kaybolması veya hasar görmesi durumunda, oluşabilecek olumsuz etkiler önlenir.
- Önceden kesilmiş olan faturalara ulaşmak çok kolay.
- E-faturaları saklamak için herhangi bir işgücü ya da arşive ihtiyaç duyulmaz.
- Muhasebe bölümünün verimliliği büyük oranda artış gösterir.
Türkiye’nin en çok gelişmiş olan bulut tabanlı muhasebe sistemi DİA ile internetin kullanılabildiği bütün alanlarda, her türlü cihazdan e-fatura kolayca kesilebilir.