Tahsilat Sürecinizi Hızlandıracak Dört Adım

Tahsilat Sureci Nasil Hizlandirilir

Tahsilat süreci; birçok çalışanın yaşadığı en önemli sorunların başında gelmektedir. Bunun yanı sıra, şirketler de tahsilat sürecinde büyük sıkıntılar yaşarlar. Tahsilat sürecinin kaliteli bir şekilde takibinin yapılamamasından dolayı şirketlerin, bir yere bağlı olarak veya freelance olarak çalışanların para sıkıntısı yaşaması oldukça doğaldır. Bilhassa şirketlerin bu sebepten dolayı iflas ettikleri bile söylenebilir. Ancak, teknolojinin gelişmesine paralel olarak, tahsilat sürecinin daha kolay ve kaliteli bir şekilde yapılması mümkün olmaktadır. Herkesin bildiği gibi e-tahsilat yapmak, günümüzde oldukça yaygın hale gelmiştir. Dijital dünya üzerinde kredi kartlarıyla işlem yapmak son zamanların modasıdır. Mobil uygulamalar üzerinden online tahsilat yapılması ise çoğu kişinin farkında olmadığı bir mevzudur. Kredi kartlarıyla online olarak tahsilat sürecini yönetmek oldukça pratik bir işlemdir.

Dia Yazılım‘ın geliştirdiği erp çözümleri kullanarak kendi tahsilat ve ödeme planınızı oluşturabilir tahsilatlarınızı ve cari hesaplarınızı kolaylıkla yönetebilirsiniz.

Bize 0850 885 06 36 telefon numarasını arayarak yada iletişim formunu doldurarak ulaşabilirsiniz.

Tahsilat Sürecinin Basamakları

Neden Erp Kullanmali

Tahsilat sürecini hızlandırmak isteyen firmaların ilk olarak yapması gereken hamle; tahsilat sürecini yönetecek bir personel belirlemektir. Bu iş için satış personelinin seçilmesi, oldukça mantıklı bir hareket olacaktır. Bunun sebebi, satış personelinin müşterilerini ödeme yapmaları konusunda ikna edecek kabiliyete sahip olmasından kaynaklanmaktadır. Buna ek olarak, alacak sorumluluğunun muhasebe departmanına devredilmesi çift taraflı kontrol ve etkin bir takip süreci bakımından faydalı olacaktır.

– Firmanın tahsilat için sorumlu olmasına karar verdiği personelin tüm müşteriler ile bu konuda ilgilenmesi, zaman kaybına sebep olacaktır. Buna ek olarak, müşterilere sunulan faturaların eksik olarak düzenlenmesi ve yanlış bilgiler içermesi; müşterilerin faturalarını ödemeleri konusunda sıkıntı yaratacaktır. Hiçbir müşteri, eksik veya yanlış düzenlenmiş bir faturaya bakarak ödeme yapmaz. Bu noktada, firmaların, alacaklar konusunda ayrı bir rapor oluşturması şarttır. Rapor oluştururken ilk olarak yüksek tutarlı alacaklara yer verilmelidir. Ardından, ödeme süresi geçmiş alacaklara ekstra önem verilmelidir. Alacak tahsilatı yönetimi yaparken tahsil edilecek tutarın arttırılmasını mümkün kılacak önem sıralaması yaratılmalıdır.

Benzer Yazı:  Dış Ticaret Nedir? Hangi Adımların İzlenmesi Gerekir?

– Firmaların bazı müşterilerden birden çok alacağı olabilir. Bu tip müşteriler için erken ödeme iskontosu uygulanabilir. Bilhassa, nakit paraya sıkışanlar ve alacakları çok birikenler için bu yöntem oldukça mantıklı olacaktır. Müşteriye, aylık ve yıllık iskonto seçenekleri, net bir şekilde açıklandığı takdirde müşterinin erken ödeme yapması sağlanacaktır. Müşterilerin enflasyonla karşılaşmaması adına bu seçeneği değerlendirecekleri kesin gözükmektedir.

– Tüm bunlara vakit harcamak istemeyenler, bu işlerin hepsini otomatik olarak yapacak bir uygulama kullanabilirler. Bu uygulamalar sayesinde ilk olarak müşteriler tanımlanır, ardından firmanın faturaları kaydedilir. Sonrasında ise alacakların takibi sistematik olarak yapılır.

İşletme Sahiplerinin Tahsilat Yapmasını Kolaylaştıracak Detaylar

Ödemelerini hızlı bir şekilde almak isteyen ancak bunu yaparken de müşterilerini kırmak istemeyen firma sahiplerinin uygulaması gereken birtakım yöntemler bulunmaktadır.

– İşletme sahiplerinin, faturaları müşterilere daha erken göndermesi gerekmektedir. Müşterilerine hızlı ve düzenli bir şekilde fatura gönderen firmaların ödemelerini çabucak aldığı bilinmektedir. Fatura hazırlamak, zor bir eylem değildir. Bunun için otomatik fatura hazırlama programları kullanılabilir.

– Firmaların daha hızlı tahsilat yapabilmek adına faturalama süreçlerini otomatik hale getirmesi tavsiye edilmektedir. Bunun için web tabanlı bir faturalama çözümü kullanılmalıdır. Bu sayede, otomatik olarak tekrarlayan bir fatura kaydı oluşturulabilir. Web tabanlı bir faturalama çözümü sayesinde müşterilere ödeme gecikmelerini hatırlatmak mümkün olabilir. En nihayetinde, faturalama ve tahsilat süreci olduğundan daha hızlı bir hale getirilir.

Tahsilat sürecini daha hızlı bir hale getirmek isteyen firmaların ödeme şartları ve bekleme süreleri konusunda net olması gerekmektedir. Bu bilginin müşterilerle muhakkak paylaşılması lazımdır. B2b tahsilat sistemleri kullanılması da bu sürece verimlilik katabilir.

– Son olarak, müşterilere kolay ödeme yöntemleri sunulmalıdır.

İçeriği Oyla

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir