Müşteri ilişikileri yönetimi nedir?
CRM İngilizce “Customer Relation Management” sözcüğünden gelir. Türkçe karşılığı ise Müşteri İlişkileri Yönetimi anlamına gelir. Adından da anlaşılacağı üzere bir firmanın müşterileri ile olan temaslarını CRM sistemi yönetir. CRM yazılımı rekabetin çok arttığı günümüzde bir firmanın en önemli ve stratejik birimidir. Sunduğunuz mal ve hizmetten çok müşterilerinizle olan diyaloğunuz ve onlarla olan temasınız çok önem kazanmıştır.
CRM Görevi Nedir? Ne için Kullanılır?
Bir şirketin crm birimi müşterileriyle çeşitli iş süreçlerinde temas halindedir bunun için CRM çeşitleri vardır. Firmanın hizmet ve ürünlerini sattığı müşterilerinden gelen şikâyet, öneri ve iyi dileklerini kabul ettiği gibi genellikle yeni müşteri adaylarının da temas ettiği ilk noktadır. Bu yönüyle CRM birimi müşterilerle, firmanın satış, pazarlama, teknik servis, ar-ge gibi birimler arasında köprü görevi görür. Bu yüzden firmalar doğru bir Müşteri İlişkileri Yönetimi stratejisi yürütmek zorundadırlar.
CRM Önemi Nedir?
ERP yazılımları entegre yapıları sayesinde CRM programının işleyişi için çok kullanışlı araçlardır. Tüm müşteri şikayetleri kayıt altına alınıp görev ataması yapılarak teknik servis, üretim ya da ar-ge birimi harekete geçirilebilir. Potansiyel bir müşteri temasa geçtiğinde ise müşteri istekleri ve bilgileri kayıt altına alınarak bu kez pazarlama ya da satış departmanı harekete geçirilebilir. Bu yönüyle firmanın müşteri memnuniyetini maksimum düzeye çıkarabileceği gibi, firmaya yön veren en önemli birimlerdendir.
Müşteri ilişkileri yönetimi genellikle sahada görev yapan teknik servis, pazarlama gibi birimlerle görev ataması yaptığı için internet tabanlı bulut ve platform bağımsız mobil aygıtlarla çalışabilen yazılımlar tercih edilirse daha etkili olmaktadır.
CRM ve ERP programı çözümlerimizi incelemek için linklere tıklayınız.
CRM Online Dersleri: