free bootstrap theme

CRM Kullanmanın Şirketinize Faydaları

Müşteri İlişkileri Yönetim Sistemi

Ana Sayfa > Blog > CRM Kullanmanın Şirketinize Faydaları

CRM Kullanımı
Bundan otuz yıl önce müşterinin işletmeler için hiç bir önemi yoktu. Dünya tek kelimeyle bir arz cennetiydi. Ne üreteceğine, nasıl satacağına, fiyatın ne olacağına işletmeler karar veriyor ve hatta müşterileri kimi zaman paralarını önceden alarak, mal kuyruğunda aylarca bekletiyorlardı.
Bugün ise ortam tam bir alıcı cennetine dönüştü. Rakiplerin sayısı küreselleşmeyle birlikte , artmaktadır. Her yıl çalışılan alana yeni yeni rakipler girmektedir. Alıcıların önlerindeki alternatifler arttıkça,fiyata karşı giderek daha duyarlı hale gelmektedirler. Ürünleri yada hizmetleri farklılaştırma gittikçe önem kazanmaktadır.
Müşteri odaklı düşünme bu noktada ortaya çıkar. Koşulsuz müşteri tatmini anlamına gelir.Müşteriyi hem alışveriş sırasında hem de satış sonrasında , maliyeti ne olura olun, hoş tutmayı içerir. Çünkü bu yolla müşterinin sadakatini sağlamak, maliyetleri fazlasıyla karşılayacaktır.
Müşteri sadakatini sağlamak da müşterini iyi tanımaktan geçiyor. Hal böyle olunca müşterilerin hangi ürünleri aldığı, hangi sıklıkla, hangi şubelerden alışveriş yaptığı, gibi bir çok veri önemli bir hal almakta ve bu bilgileri bir şekilde saklamak ve hızlı bir şekilde bu verilere ulaşmak gerekiyor.
DİA CRM çözümü ile müşteri odaklı çalışarak; müşteriyi tanımak, müşteri ihtiyacını anlamak, ona uygun hizmetler ve ürünler geliştirmektir. CRM Yönetiminin şirketiniz için sağlayacağı başlıca faydaları aşağıda sizler için sıraladık.

    1. Verilerinizin düzenli yönetilmesini sağlar
CRM kullanmak, not defterlerinde, e-posta kutularında, excel tablolarında dağınık bir şekilde duran verilerinizin tek bir yerden yönetilmesini ve tüm ekibinizin anında ulaşabilmesini sağlar. Müşteri bilgileri, satış notları, teklifler, sözleşmeler ve tüm dosyalarınıza her an, her yerden ulaşabilirsiniz.

    2. Otomatik veri girişi ile iş süreçlerini hızlandırır
Web sitenizi ziyaret ederek form dolduran müşteri adayı bilgilerinin CRM’inize otomatik kaydedilmesini sağlayabilirsiniz. Yeni bir müşteri adayı geldiğinde anında haber alır, değerlendirme sonrasında kolayca satış takibine başlayabilirsiniz.

    3. Satış ekibinin faaliyetlerinin koordine edilmesini kolaylaştırır
CRM kullandığınızda, satış ekibinizde kimin hangi satışla ilgilendiğini, satışla ilgili atılacak bir sonraki adımı görebilirsiniz. Müşteri adaylarınızı değerlendirir, satış ekibinize yönlendirerek satış aşamalarını anı anına takip edebilirsiniz

    4. Ekip çalışmasını güçlendirir ve iş verimini artırır
Müşteri ve satış bilgilerinin merkezi tek bir kaynaktan yönetilmesi ile ekibiniz, devam eden satışlar, görüşmeler ve alınan siparişler hakkında güncel bilgi sahibi olur. CRM, ekibinizin ortak akılla çalışmalarını, birbirlerine destek olmalarını sağlar ve iş veriminizi artırır.
 
   5. Eksiksiz satış yönetimi sağlar
CRM çözümlerinin ana faydası, sağlanan etkin satış yönetimi ile daha fazla satışın yolunun açılmasıdır. Müşterinizle görüşmeye başlamanızdan siparişin teslimine kadar tüm süreci CRM’iniz ile yönetirken, bilgiye hızlı erişir, satışlarınızı her aşaması ile takip edebilirsiniz.

    6. Müşterilerinizi kategorize etmenize yardım eder
İyi bir CRM çözümü ile müşterilerinizi; endüstrilerine, sorumluluk alanlarına, coğrafi bölgelerine ve benzeri tüm özelliklerine göre etiketleyebilir ve kategorize edebilirsiniz. Böylelikle, belli kriterlere uyan müşterilerinize kolayca ulaşabilir, onlara özel çalışmalar yapabilirsiniz.

    7. Daha çok satışla ilgilenebilmenize olanak verir
İlgilendiğiniz satış sayısı arttıkça, tüm bu satışları hata yapmadan takip etmek zorlaşmaya başlar. CRM kullanarak ilgilendiğiniz tüm satışları ve hangi aşamada olduklarını tek bakışta görebilirsiniz. Böylece, hangi satış hangi aşamada kolayca görebilir ve eforunuzu doğru yere yöneltebilirsiniz.

    8. Karar süreçleriniz hızlanır ve etkinleşir
İşinizle ilgili her türlü bilgiye verilerin canlı güncellendiği bir bilgi kaynağından ulaşarak, daha doğru kararları, daha hızlı alırsınız. Örneğin, yeni bir müşteriyle kimin ilgileneceğine satıcılarınızın iş yüküne bakarak hızlıca karar verebilirsiniz. DİA CRM Çözümü ile işinizle ilgili önemli göstergeleri tek bir ekrandan takip edebilir, dikkat gerektiren konuları hızlıca fark edebilirsiniz.

    9. Teklif hazırlama ve takibini kolaylaştırır
Teklif hazırlama özelliği olan bir CRM ile şirketinize özel teklif şablonları yaratır, hazır şablonlarla kısa sürede kurumsal ve standart teklifler oluşturabilirsiniz.

    10. Saha ekibinin verimliliğini arttırır
Mobil uygulamaları olan bir CRM çözümü, tüm ekibin işle ilgili tüm bilgilere her yerden ulaşmasını sağlar. Mobil CRM ile toplantılara, müşteri ziyaretlerine ya da servise giden ekipleriniz; sahadan veri girebilir, önemli bilgilere anında ulaşır ve şirkette olup bitenleri anı anına takip edebilir.

    11. Satış ekibinin performansını ölçümlemenize yardımcı olur
CRM kullanarak satış ekibinizdeki her bir satış yöneticiniz için istatiksel bilgilere ulaşabilirsiniz. Kim kaç müşteri/satış ile ilgileniyor, beklenen/gerçekleşen satışlarımız, geçen ay yapılan satışların toplam tutarı? Tüm bu bilgilere anında ulaşır, performansları ölçümler, gelişmesi gereken noktaları keşfederek satış ekibinizi doğru yönlendirirsiniz.

    12. Yapılan işleri takip etmenize yardım eder
İş listesi özelliği olan bir CRM ile şirketinizde işlerinizi daha etkin yönetir, iş verimliliği sağlarsınız.DİA CRM Çözümü ile ekip arkadaşlarınıza görevler verir, kolayca takip edersiniz. Bir görevlendirme yaptığınızda ilgili ekip arkadaşınıza bilgilendirme gider, görev tamamlandığında anında haberiniz olur.

    13. Çok satan ürünlerinizi anında fark etmenizi sağlar
CRM çözümleri tüm ürün ve hizmetlerinizi kaydederek teklif ve sipariş hazırlamanızı kolaylaştırır. Üstelik müşterilerinizin hangi ürünlerinize daha çok ilgi gösterdiğini belirlemenize ve azalan ürünlerinizi anında fark etmenize yardımcı olur. Ürün listenizin her zaman güncel kalmasını ve ekibinizin güncel bilgilere her yerden ulaşmasını sağlayabilirsiniz.

    14. Müşterilerinizin sipariş geçmişini gösterir
Mevcut müşterilerinize yeniden satış yaparak ya da sizi önermelerini isteyerek yeni satış potansiyeli yaratabilirsiniz. Müşterilerinizin sipariş geçmişini inceleyerek yeniden alım yapabilecekleri belirleyebilir, ürün/hizmetinizden memnun olan şirketlere ulaşarak sizi önermelerini isteyebilirsiniz.

    15. Müşteri memnuniyetini arttırır
Şirketinizde CRM “Müşteri İlişkileri Yönetimi” çözümü kullanarak müşterilerinizle ilgili tüm bilgileri (görüşme/toplantı notları, satış takipleri, teklifler, siparişler, görevler, v.b.) yakından takip eder, müşteri ihtiyaçlarına anında cevap verirsiniz.

    16. Şirket içi iletişimi güçlendirir
DİA CRM Çözümü, ekibinizin önemli bilgileri kaydetmesi, paylaşması ve gerektiğinde her yerden ve her cihazdan ulaşabilmesi için şirketinize özel bir platform sunar. Satış görüşmeleri, sektörel haberler, yapılan işler ve diğer önemli gelişmeler hakkında notlar yazın, ilgili fotoğraf ve dosyaları ekibinizle paylaşın. Ekibinizin paylaştığı notları yorumlayın, beğenin.

DİA CRM Çözümleri ile stratejik planınızı oluşturarak müşteri ilişkilerinde sorunsuz bir yönetim sistemine sahip olabilirsiniz. Hemen denemek için demo formunu doldurabilir tüm erp çözümlerimize göz atabilirsiniz.

15 Aralık 2018

Etiketler:  crm, müşteri ilişkileri yönetimi, Dia CRM, CRM faydaları

kaynak: https://www.dia.com.tr/crm-kullanmanin-sirketinize-faydalari/

Sayfayı Paylaş