free web maker

Ön Muhasebe Programı

Kobiler tüm siparişleriniz, faturalarınız, irsaliyeleriniz güvenli ellerde!

Server, donanım gerektirmeyen bulut teknoloji! Dakikalar içerinde programınız kullanıma hazır! Hem mobil hem online ön muhasebe programı!

Ana Sayfa > ERP Çözümleri > Ön Muhasebe Yönetimi

Hemen ücretsiz 30 gün deneyin!

Her Yerden Online

Server ve donanım gerektirmeyerek sizi bilgi işlem maliyetlerinden kurtardığı gibi istediğiniz her yerden istediğiniz cihazdan (windows, ios, android, Win CE El Terminali)  sorunsuzca ön muhasebenizi yönetin!

Tüm Süreçlerde Barkod Desteği

Siz rahatça stoklarınız yönetin diye, ihtiyaç duyacağınız tüm ekranlarda stok barkod desteği sunduk! Barkod kodu ile tüm süreçlerinizi yönetin!

Ergonomik Özelleştirilebilir Listeler

Tüm ön muhasebe yazılım süreçlerinizi listeler üzerinde kolayca yönetin! Liste alanlarını istediğiniz gibi ekleyin, çıkartın, filitreleyin, sıralayın ve Dia da tüm kullanıcı özelleştirmelerini aklında tutsun! Üstelik listelerinizi istediğiniz gibi renklendirerek. Yeterki siz rahat edin.

Arama Motoru Hızlı Erişim Menüleri Kısayol Tuşları

Zaten çok yoğun olan iş temponuzda sizi hiç uğraştırmayalım! Aradığınızı bir kaç kelimeyle bulun, ekranlarda boğulmadan tek ekrandan tüm işlerinizi halledin, tüm bunları yaparken de bilgisayar faresine dokunmayın! İşleminiz tamamdır!

DİA Standart Ön Muhasebe Programı, farklı sektörlerde KOBİ ihtiyaçlarını analiz ederek geliştirilen bir çözüm programıdır.

Ön muhasebe, siparişsatış, satın alma, depo ve stok gibi iş süreçlerinizi online olarak takip edebileceğiniz en hızlı ve pratik iş yazılımıdır. İyi hizmet vermek ve profesyonel bir şekilde çalışmak isteyen firmalar için donanımlı bir çözüm ortağıdır.

DİA Standart Ön Muhasebe Programı, kullanıcılar tarafından kolay kavranabilen iş akışları, hızlı kullanım için geliştirilen ekranları, işletmeniz adına takip etmek istediğiniz tüm sonuçları gösteren gelişmiş raporları ile süreçlerinizi hızlandırır ve işletme verimliliğiniz arttırır. Çağa ayak uydurmak ve rakiplerinizin gerisinde kalmamak için DİA’nın standart yönetim sistemi avantajından yararlanmalısınız.

Bizi Tercih Edeceğiniz

4 Sebebi Biliyoruz.

Hemen bizi arayın, bir saat içerisinde ürünümüzü kullanmaya başlayın....

01.

Pratiklik

Küçük bir istemci programı ile kullanılır.
Daha az kaynak harcar.
Aynı anda birden fazla işlem yapmaya olanak verir.
Kullanıcı ihtiyaçları hızlı bir şekilde karşılanır. Yüzlerce eğitim videosu da kullanıcılara destek sağlar

02.

Kullanılabilirlik

Her platformda çalışır. (Windows, Linux ve Mac OS X.)
Otomatik yedekleme ve kopyalama yapar.
Eski verilere dönüş yapılabilir.
İnternetin olduğu her yerden kullanılabilir. 
Server, donanım, bilgi işlem gerektirmez.

03.

Stabil Çalışma

Tüm güncellemeleri otomatik ve şeffaf bir şekilde yansıtır.
Güncellemeler veri bütünlüğünü bozmaz.
Her zaman en son sürüm kullanılır.

04.

Entegre Yapı

Şirketin tüm kullanıcıları aynı sunucuyu kullanır.
Her modül gerçek zamanlı olarak entegredir.
Kullanıcılar uzaktan destek alabilirler.

İhtiyacınız olan tüm Ön Muhasebe Bileşenleri burada!

DİA ürünlerinin içerisinde yer alan modüller sektörlerin çözüm kaynağı oluyor. Hem de her özelliğinin videolu eğitimiyle birlikte sunuyoruz! Her biri farklı özelliğe sahip modüller sayesinde iş akışlarınız aksamadan, kendine özel sistemi sayesinde ilerliyor. 

Mal Alım ve Satış Bağlantıları: Bazı sektörlerde bulunan belirli bir malzeme ve dönem için yapılan bağlantılar Malzeme Bağlantısı üzerinden takip edilebilir. Firmanız bayileri ile bağlantı yapıyor ise veya firmanız bir tedarikçi ile bayisi olarak bağlantı yapıyor ise; bu iki durum için de bu modül kullanılabilmektedir.

Miktarsal, Tutarsal veya Ağırlık Bazlı Bağlantı: Örneğin, tedarikçiniz ile 100.000 TL’lik bir bağlantıyı ve ayrıca 120 Tonluk bir demir bağlantısını yönetebilirsiniz. Tutar bağlantısına istinaden kaç liralık daha, ağırlık bağlantısına istinaden kaç ton daha malzeme geleceğini takip edebilirsiniz.

Bağlantı – Ödeme Entegrasyonu: Bağlantılara istinaden aldığınız veya yaptığınız ödemeleri de tutarsal olarak bağlantı listesinde raporlayabilirsiniz.

Bağlantı hariç ekstre: Bağlantı yaptığınız cari hesap ile bağlantı dışında yaptığınız alışverişler için cari hesap ekstresini bağlantıları dahil etmeden alabilir, ayrı bir cari hesap kartı üzerinden takip etme ihtiyacından kurtulabilirsiniz.

Malzeme Bağlantısı Eğitim Videosu
Malzeme Bağlantıları Nasıl Kullanılır?

Renk ve Beden Takibi: Özellikle tekstil sektöründe Renk ve Beden takibi amaçlı kullanılan modül varyant modülüdür.

Asorti Desteği: Asorti tanımı ile mal alımı veya satışı esnasında hızlı miktar girişi sağlanabilir.

Özel Varyant Raporları: Sipariş Karşılama, Envanter, Fatura, Sipariş gibi rapor çıktılarında varyantlı malzemelerin tablosal gösterimlerle daha detaylı raporlar hazırlanabilir.

Varyant Barkod Basımı: Varyanta göre barkod ister manuel, ister renk-beden kodları kullanılarak, ister EAN olarak otomatik olarak oluşturulabilir.

Malzeme özellikleri üzerinden sınırsız varyant tanımı yapılabilir.

Stok tanımı sırasında hangi varyantların bu kart için geçerli olduğu seçilebilir (hangi renk ve bedenler bulunmakta), bazı özel eşleşmeler çıkarılabilir (belirli bir renk-beden eşleşmesi bu ürün için bulunmuyor olabilir; örneğin, Pembe-XL yok gibi), tüm varyantlar için asorti çarpanları ve barkod tanımlanabilir.

Varyantlı takip edilen bir malzeme için 2. birim tanımında varyant detayları takip edilebilir. Örneğin, ayakkabı için 2 renk (siyah ve kahverengi) ve 4 numara (39, 40, 41, 42) bulunabilir. Bu ayakkabı Çift olarak takip edilebilir. Ayakkabı toptancıları isterlerse bu stok kartına 2. birim olarak Paket tanımı (4 Çift, 1 Pakettir) yapar ve bu pakete farklı varyant içerikleri için farklı barkod tanımlaması yapabilir. X1 kodlu barkod siyah ayakkabılardan oluşan bir paket olabilir ve X1 barkod detayında Siyah-39, Siyah-40, Siyah-41 ve Siyah-42 seçilebilir. Satış esnasında X1 okutulduğunda bu 4 alt varyant seçimi otomatik olarak yapılacaktır. X2 kodlu barkodunda aynı şekilde kahverengi ayakkabılardan oluşması sağlanabilir.

Varyant  Eğitim Videoları
Stok Kartlarına Varyant Nasıl Tanımlanır?
Varyantlı Ürünlerde Depo Sayımı Nasıl Yapılır?
Varyantlı Stoklardan Satış, İrsaliye, Fatura Nasıl Oluşturulur?

Seri-Lot bazında hareket takibi: Malzemelerinizi ister seri numarası ile ister lot numarası ile takip edebilirsiniz. Hareket bazında seri numarası ile özdeş son kullanım tarihi, garanti tarihi, motor numarası, şasi numarası gibi farklı bilgileri seri-lot kartında takip edebilirsiniz.

Son Kullanım Tarihi, Garanti Takibi: Stok kartında ürünlere tanımladığınız raf süresi ve seri-lot kartında yer alan Giriş Tarihi kullanılarak Son Kullanım Tarihi formülsel olarak hesaplanıp çıktılarda kullanılabilmektedir.

Toplu Seri Aralık Seçimi: Sıralı numara şeklinde devam eden seriler için aralık girerek yüzlerce hatta binlerce serinin seçimi saniyeler içinde yapılabilmektedir. Örneğin, Telekom sektöründe sıralı bir şekilde devam eden telefon hat veya telefon kontör kart numaraları bu özellik sayesinde kullanıma hız kazandırmaktadır.

Otomatik Seri-Lot Üretimi: Malzeme tanımları sırasında otomatik seri üretilecek şekilde işaretlediğiniz malzemeler için alım işlemleri esnasında otomatik seri numarası üretimi yapılabilir. Alım sonrasında da seri basımı ile ürünlerinizi hızlı bir şekilde etiketleyebilirsiniz.

Hızlı Seri Çıktısı: Barkod-Etiket Basım entegrasyonu sayesinde seri numaralarının etiket şeklinde basımı zahmetsizce yapılabilmektedir.

Seri-Lot  Eğitim Videoları
Seri-Lot Takibi Nasıl Yapılır?
Seri-Lot Ürünlerde Depo Sayımı Nasıl Yapılır?
Seri Numaraları Nasıl Hızlı Güncellenir?
Serili Ürünlerin Hızlı Fatura Girişi Nasıl Yapılır?
Serili Ürünlerin Depolar Arası Transferi Nasıl Yapılır?

5 Boyutlu Stok Takibi: Özellikle metal sektörüne hitap eden bu çözüm sayesinde örneğin plaka takibi rahatlıkla yapılabilir. Metal sektörü dışında cam sektörü, toptan et sektörü gibi farklı sektörlere de bu modül ile çözümler sunulabilmektedir.

Metal sektöründe metal plakalar KG olarak takip edilir. Fakat envanterimizde kaç adet plaka olduğu da takip edilmek istenebilir. Et sektöründe bu model örneğin kuzu karkas için geçerlidir. KG olarak takip edilir fakat depoda kaç adet karkas olduğu da raporlanabilmelidir.

Esnek birim çarpanı: Stok 5 Boyut modülünün istenirse 1 boyutu istenirse 5 boyutu da aynı anda kullanılabilmektedir. Sistem parametrelerinden bu konfigüre edilebilir bir özelliktir.

En, Boy, Yükseklik, Adet takibi: Stok kartında 5 Boyut Formül girişi ile işlemlerde stok miktarının otomatik hesaplanması sağlanabilir. Örneğin, cam sektöründe alınan siparişlerin boyutuna göre m2 olarak takip edilen camın m2 sinin hesaplanması yapılabilir. Eni 100 cm, boyu 220 cm olan 4 mm Çift Cam’dan 10 adet sipariş alındığında hem bu boyutların takip edilmesi hem de miktarın bu girilen boyutlar kullanılarak 22 m2 olarak hesaplanması bu modül sayesinde mümkündür.

Stok Listesinde hem 450 KG Plaka hem de 8 Adet Plaka hesaplaması yapılabilir.

Rapor Formül Desteği: Hem fatura çıktılarında hem malzeme ekstrelerinde bu değerler raporsal formüller kullanılarak farklı değerlerin hesaplanmasında kullanılabilir.

Stok 5 Boyut  Eğitim Videoları
Stok 5 Boyut Takibi Nasıl Yapılır?

Depo Talep Yönetimi: Depo, şube, şantiye gibi işletme birimlerinizden gelen malzeme ve hizmet taleplerinizi Talep Yönetimi modülü üzerinden takip edebilirsiniz.

Onay Mekanizması: Personeliniz tarafından depo bazında yapılan malzeme talepleri sadece yetkili personel tarafından onaydan geçirildikten sonra diğer işlemlere aktarılabilir. Onay personeli 20 Paket talep edilmiş bir malzemenin sadece 15 Paketine onay verebilir. Talep listesi üzerinden onay bekleyen talepler kolaylıkla listelenebilir.

Teklif ve Sipariş Entegrasyonu: Onaylanan talepler alınan tekliflere veya verilen siparişlere aktarılabilir, talep listesi üzerinden taleplerin teklif ve sipariş durumları takip edilebilirsiniz.

Talep Yönetimi Eğitim Videoları 
Talep Fişleri Nasıl Oluşturulur?

Hızlı ve Detaylı Yönetim: Malzeme ve Hizmet Alımı veya Satımı için verdiğiniz ve aldığınız teklifleri hızlı bir şekilde DİA üzerinden hazırlayabilir ve detaylı bir şekilde takip edebilirsiniz.

Alınan Teklif Karşılaştırmalı Analiz: Satın alma operasyonu için satın alma biriminize gelen teklifleri Genel Analiz ekranı üzerinden gruplarına göre karşılaştırabilir ve hızlı bir şekilde karar mekanizmanızda kullanabilirsiniz.

Gelişmiş Teklif Tasarımı: Gelişmiş rapor tasarım altyapısı sayesinde tekliflerinizi görseller, ön sayfa ve ek sayfalar ekleyerek zenginleştirebilir, PDF olarak kaydedebilir, direkt e-posta gönderimi sağlayabilirsiniz.

Teklif Onay Yetkilendirmesi ile tekliflerinizi onay mekanizmasına sokabilir yetkili personelleriniz tarafından onaylanabilmesini ve akabinde siparişlere aktarılabilmesine olanak sağlayabilirsiniz.

Sipariş ve Talep Entegrasyonu: Onaylanan tekliflerinizi tek tuşla satış siparişlerine dönüştürebilir tam entegrasyon sağlasınız. Hangi tekliflerin onaylanıp hangilerinin siparişlerinin hazırlandığını takip edebilirsiniz.

Depo taleplerinin direkt alınan tekliflere aktarılmasını sağlayabilir, talepler ile tekliflerin entegrasyonunu sağlayabilirsiniz.

Teklif Yönetimi Eğitim Videoları 
Teklif Fişi Nasıl Oluşturulur?

Gelişmiş Sipariş Yönetimi: Hem müşterilerinizden aldığınız hem de tedarikçilerinize verdiğiniz siparişleri takip edebilir, yetkili personelinizin onayı sonrası sevk edilmelerini sağlayabilirsiniz.

Rezervasyon: Sipariş aldığınız bir malzemenin satılmasını engellemek için rezerve olarak işaretleyebilirsiniz. Rezerve edilen siparişler malzemelerin fiili miktarına etki etmezken gerçek miktarını değiştirerek satılmasını engellemektedir.

Kısmi Sevk: Aldığınız veya verdiğiniz siparişlerin kısmi sevkiyat takiplerini yapabilir, hangi deponuzda hangi siparişe istinaden ne kadar daha malzeme geleceğini veya hangi deponuzdan ne kadar daha sevk yapılması gerektiğini listeleyebilirsiniz.

Ön Ödeme Desteği: Sipariş esnasında Ön Ödeme takibi ile tahsilat işlemlerinin siparişe istinaden oluşturulması yönetebilirsiniz.

Varyant Eğitim Videoları
Sipariş Nasıl Oluşturulur?
Satış Geçmişine Göre Sipariş Tahmini Nasıl Yapılır?
Kısmi ve Parçalı Sevkiyat Nasıl Yönetilir?

Satışa Göre Sipariş Hazırlama: DİA Kurumsal Yönetim Sistemi Satışa Göre Sipariş Tahminleme modülü sayesinde belirli bir tarih aralığında yaptığınız satışlara göre önümüzdeki bir aylık süreç için satış miktarının hesaplanması ve depo miktarlarıyla karşılaştırılarak ne kadarlık sipariş verilmesi gerektiği hesaplatılabilir.

Çoklu Şube Desteği: Mağaza-Şube satış kanallarına sahip olan işletmeler şubelerinde geçmiş 1 ay içinde yapılan satışlara göre önümüzdeki 1 ay için ne kadarlık satış yapılabileceğini hesaplayarak şube bazında miktar hesaplanmasını, şube depolarındaki miktarları da dikkate alarak tedarikçilere verilmesi gereken sipariş miktarlarını otomatik olarak hesaplar. İsterseniz merkezinize, isterseniz şubenize otomatik olarak sipariş oluşturulmasını sağlayabilirsiniz.

Tahmini Miktar Hesaplama: Şube veya Firma bazında tanımlanan malzeme azami miktarları da dikkate alınarak şubeler için verilecek siparişlerin gerekenden fazla hesaplanmasının önüne geçilecektir.

Eğitim Videoları
Satış Geçmişine Göre Sipariş Tahmini Nasıl Yapılır?

Malzeme Barkod Basımı: Stok kartlarına tanımı yapılan EAN-8, EAN-13 veya Code 128 gibi barkod basımı yapılabilir.

Cari Hesap Adres Etiket Basımı: Cari Hesap adreslerinin etiketler üzerine basılabilmesi yapılabilir.

Barkod Yazıcı ve A4 Laser Tasarım Desteği: Barkod yazıcılar ve A4 Etiketler için hızlı ve kolay tasarım yapılabilen özel tasarım ekranı bulunmaktadır.

Hızlı Barkod Seçimi: İsterseniz malzemeleri stok listesi üzerinden, isterseniz belirli bir fatura içindeki tüm malzemelerin, isterseniz üretimizni yaptığınız malzemelerin kolayca fişler üzerinden miktarları ile seçimini sağlayabilir barkod basım işlemini saniyeler içinde sonlandırabilirsiniz.

Varyant ve Seri Desteği: Varyantlı ve serili takip edilen malzemelerin varyant detayları ve varyant barkodları veya seri numaraları ile basımı rahatlıkla aynı ekran üzerinden sağlanabilir.

Eğitim Videoları
Etiket Barkod Tasarımlarımı Nasıl Yapılır? Nasıl Etiket Basılır?
Stok Kartlarına Barkod Nasıl Tanımlanır?
Varyantlı Etiket Barkod Basımı Nasıl Yapılır?

DataMatrix Barkod Desteği: Kare Barkod Tanımı ile malzemelerin kare barkodlar okutularak takip edilebilmesini sağlayabilirsiniz. Kare barkodlar içinde yer alan veri alanları farklılık gösterebileceği için öncelikle kare barkod tanımı yapılır ve bu tanımlar stok kartları ile eşleştirerek hangi malzema barkodunun hangi kare barkod içeriği ile eşleşeceği belirlenir.

Karekod Tanımı: Kare barkod içeriğinde hem malzemenin barkodu hem de seri numarası okunabilir ve 2 ayrı okutma işlemine gerek kalmadan tek barkod okuması ile hem malzeme hem de seri numarası okutulmuş olur. Personelinize hız ve verimlilik katar.

Kare Barkod Çıktısı: Tüm raporlarda sadece stok kartının barkodu değil herhangi bir veri alanı DataMatrix formatında çıktı olarak basılabilir.

Eğitim Videoları
Kare Barkod Nasıl Tanımlanır?

Telekom sektöründe bulunan telefon ve hat satan firmaların faaliyetlerini daha hızlı ve kolay takip etmeleri için geliştirilen bir modüldür.

Temlik Takibi: Avea, Vodafone ve Turkcell tarafından düzenlenen kampanyalar üzerinden taahhütlü olarak yapılan cihaz satışları (Temlikli Cihaz Satışları) bu modül üzerinden takip edilebilir. Temlik Sözleşmeleri seri kartları ile eşleştirilir ve yapılan satışlarda temlik sözleşme eşlemeleri yapılır. Bu sayede hangi cihazın hangi taahüde istinaden yapıldığı, tedarikçiden (Avea, Vodafone, Turkcell) bu satışa istinaden bir cihaz veya tahsilat yapılıp yapılmadığı ile ilgili takip yapılabilir.

Toplu Seri Seçimi: Toplu olarak sıralı seri satışı yapan bu tarz işletmeler (örneğin bir anda 1 paket hat satışı yapılabilir) seri ile takip ettikleri ve paketli olan hat veya kontörlerin her birini teker teker okutmak yerine paket üzerinde yer alan başlangıç seri numarasını ve paket içerik adedini girerek 25, 100 veya 1000 adet serinin aynı anda seçilmesini sağlayabilirler. Mal Alım işlemlerinde de toplu seri üretim yöntemi ile binlerce seri numarasının otomatik olarak üretilmesini sağlayabilirler.

Toplu Seri Güncelleme: Seri Numarası üzerinden takip ettikleri cep telefonu hattı bilgilerini seri kartı üzerinden hızlı bir şekilde barkod okuyucu kullanarak güncelleyebilmek için Hızlı Seri Güncelleme ekranı bulunmaktadır. Bu ekran yardımı ile hattın barkodunu okuttuktan sonra ilgili alanlara Hattı Satın Alan kişinin bilgileri, hatta tanımlanan paket bilgisi gibi veriler seri kartı üzerinden hızlıca güncellenebilir.

Eğitim Videoları
Serili Ürünlerin Depolar Arası Transferi Nasıl Yapılır?
Kutulu Sim Kartlarının Elterminalinde Satışı Nasıl Yapılır?
Temlikli Satış Sözleşmesi Takibi Nasıl Yapılır?
Serili Ürünlerin Hızlı Fatura Girişi Nasıl Yapılır?
Tedarikçi Sanal Pos Takibi Nasıl Yapılır?

Depo Yönetimi: İstenilen sayıda depo açabilir, her depo için özel yetkilendirme yapabilirsiniz. Mal alım, iade ve fiyat farkı faturası düzenleyebilirsiniz (Pro modülde). Depolar arası transfer yapabilir, sarf, fire, devir, sayım eksiği, sayım fazlası fişleri girebilirsiniz. Salonlardan yapılan satışları yiyecek, içecek ve muhtelif olarak farklı depolardan düşmelerini sağlayabilirsiniz. Depolara ait anlık stok miktarlarını görebilirsiniz. Depo grupları oluşturarak toplam stok miktarlarını tek ekrandan görebilirsiniz. Envanter raporu alarak devir, giren, çıkan, kalan stok miktarlarını depolara göre veya tüm depolara göre alabilirsiniz. Envanteri sabit fiyat, ortalama, fifo, lifo, son girene göre alabilirsiniz. Eksi stok takibi yapabilirsiniz. Depo sayımı ile stok miktarlarını belli dönemlerde güncelleyebilir, fark raporları alabilirsiniz.

Depo Yönetimi Eğitim Videoları 
Depo Stok Takibi Nasıl Yapılır?
Depolar Arası Transfer Nasıl Yapılır?
Depo Sayımı Nasıl Yapılır?
Varyantlı Ürünlerde Depo Sayımı Nasıl Yapılır?
Seri Lot Ürünlerde Depo Sayımı Nasıl Yapılır?

Banka Hesap Yönetimi: Banka ve Banka Hesap Tanımları yapılarak şube banka hesapları tanımlanabilir.

Banka POS Hesap Takibi: POS Hesapları için Kredi Kartı Slip Listesi üzerinden satışların ve banka komisyonlarının detaylı takip edilebilmesi sağlanabilir. Banka Komisyon Giderleri ayrı hizmet kartları ile eşleştirilebilir ve gider raporlarında detaylı olarak raporlanabilir.

Hızlı Çek-Senet Takibi: Müşteri Çek ve Seneleri ile firmamıza ait çek ve senetler tek bir liste üzerinden çok basit bir arayüz ile takip edilebilir ve bordro işlemleri ile durumları değiştirilebilir. Bir kaç seçim ile onlarca çekinizi Tahsil Edildi olarak işaretleyebilir veya Ciro Edildi durumuna getirebilirsiniz.

Çek-Senet Yaşlandırma: Nakit Akış Raporlarında çek vadelerine göre hesaplamalar yapılır.

Müşteri ve Firma Çek Takibi: Banka ve Cari entegrasyonu sayesinde çek-senet hareketleri otomatik olarak banka fişlerine ve cari hesap fişlerine etki eder, ekstra bir işlem yapmadan entegrasyon otomatik gerçekleşir.

Portföy, Ciro, Tahsil, Teminat, İade ve Karşılıksız: Portföydeki çekler, Cirolu çekler, Tahsil ve Teminat durumundaki çekler, çeklerin hangi bankada veya hangi caride olduğunu da listeleyecek şekilde basit filtrelemeler ile Çek-Senet Listesi üzerinden raporlanabilir.

Takvim Entegrasyonu: Çek Vadelerinin takibi amaçlı çekler ve senetler Takvim Entegrasyonu ile istenilen kullanıcıların ajandalarında takip edilebilir.

Banka Kredi Takibi: Bankadan alınan Krediler kullanıcılar tarafından içeri işlendiğinde, şimdiki ve/veya sonraki dönemde de kredi taksitlerini takibini gerçekleştirebilir.

Eğitim Videoları
Banka Kartları ve Hesaplarını Nasıl Tanımlanır?
Banka Fişleri Nasıl Sisteme Girilir?
Banka Kur Farkı Fişi Nasıl İşlenir?
Banka Kredisi Nasıl Oluşturulur?
Banka Kredileri Nasıl Takip Edilir?
Çek-Senet İşlemleri Nasıl Yapılır?
Çek-Senet için Ödeme Planı Nasıl Tanımlanır?

Satış Kampanyaları Takibi: Satış fiyatlarınızı carilere, cari gruplara, stok kartlarına, markalara, stok gruplarına göre belirleyebilirsiniz. İsterseniz bu kampanyaların sadece belirli bir ödeme planı için ve sadece belirli bir şubede ve tarih-sat aralığında geçerli olmasını sağlayabilirsiniz.

Alım Anlaşmalarının Takibi: Tedarikçileriniz ile yaptığınız mal alım anlaşmalarını da kampanya takibi üzerinden yapabilirsiniz. Burada yaptığınız tanımlara göre Mal Alım Faturası girişi esnasında malzeme anlaşma fiyatları otomatik olarak gelecek ve muhasebe elemanının kontrol etmesini sağlayabileceksiniz.

Cari, Cari Grup, Stok, Stok Marka Bazında Kampanya

Şubeye, Ödeme Planına, Tarihe, Saat Aralığına Göre Geçerlilik

İndirim ve Bindirim Seçenekleri: Kampanyalarda satış fiyatından %10 indirim tanımlayabildiğiniz gibi ek 4 adet daha indirim tanımlayabilirsiniz. İsterseniz indirim yerine %10 fiyatın arttırılmasını da sağlayabilirsiniz.

Alım Anlaşmaları Otomatik Fiyat Fark İşlemleri: Örneğin, Ocak ayı için A malzemesini X tedarikçisinden 100 TL + KDV fiyattan almak üzere anlaştınız. Fakat, X tedarikçisi hatalı faturalar ise firmanıza A malzemesini 120 TL + KDV fiyattan faturalandırdı. Muhasebeniz bu mal alım faturasını sisteme işlerken hemen bunun farkına varabilir. Fakat yine de işleyebilir ve toplu olarak ay sonunda anlaşmaya istinaden oluşan tüm fiyat farkını tek tuşla hesaplanmasını sağlayabilir. Ocak ayı boyunca X tedarikçisinden aldığınız tüm A malzemelerinin fiyatları anlaşma fiyatı ile karşılaştırılacak ve yüksek gelen malzemeler için Verilen Fiyat Farkı faturası otomatik olarak oluşturulacaktır.

Kampanya Barkod Basımı: Kampanya yaptığınız malzemeler için kampanya fiyatları basılacak şekilde barkod-etiket basımı tek tuş ile sağlanabilmektedir.

Eğitim Videoları:
Kampanya Nasıl Oluşturulur?

Kredi Kartı: Müşterilerinize kredi kartları üzerinden sunduğunuz farklı ödeme alternatiflerini Ödeme Planı modülü ile tanımlayabilirsiniz. Bu alternatifler için bankanız ile olan anlaşmalarınızı da (komisyon bilgileri, vade günü ile birlikte) Banka Ödeme Planları ile tanımlar, satış sonrası banka işlemlerinin otomatik olarak oluşmasını rahatlıkla yönetirsiniz.

Taksit: Taksitli satış yapan işletmeler için taksitli satışları ve taksit tahsilatlarını hızlı yapabilmeleri için Cari Takip ekranı geliştirilmiştir.

Nakit Kredi Kartı: Slip Fiş Listesi üzerinden yaptığınız tüm POS işlemlerini listeler, bankaya, ödeme planına, tarihe, komisyon durumuna göre filtreleyebilirsiniz. Bu işlemler Nakit Akış Raporlarında da kullanılarak yoğun pos kullanan işletmelerin finanslarını düzenli kontrol edebilmelerini sağlar.

Çek-Senet

Yemek Çeki: Restoran modülü entegrasyonu ile Yemek Çekleri (Multinet, Sodexho gibi) ile yapılan ödemeler de takip edilebilir.

Eğitim Videoları:
Açık Hesap Ödeme Planı Nasıl Tanımlanır?
Nakit Ödeme Planı Nasıl Oluşturulur?
Taksitli Ödeme Planı Nasıl Tanımlanır ve Taksitler Nasıl Takip Edilir?
Banka Ödeme Planı Nasıl Oluşturulur?
Kredi Kartı Ödeme Planı Nasıl Tanımlanır?
Çek-Senet için Ödeme Planı Nasıl Tanımlanır?
Virman Ödeme Planı Nasıl Tanımlanır?
Yemek Çeki Ödeme Planı Nasıl Tanımlanır?

Satış Elemanı, Plasiyer Takibi: Satış Elemanlarınızı, Plasiyerlerinizi tanımlayabilir, prim oranlarını belirterek yaptıkları satışlar üzerinden prim almalarını sağlayabilirsiniz.

Basit Prim Yönetimi: Elemanlarınızın hak ettiği primleri bir listeden takip edebilir, isterseniz bu primi eleman hesabına işleyebilir, isterseniz iptal edebilirsiniz. Tahsilatı ileri vadeli olan satışların primlerini de isterseniz vadesi geldiğinde yapabilirsiniz. Çek ile yapılan bir tahsilat, vadesi geldiğinde karşılıksız çıkarsa satış elemanı primini de ödemeyebilirsiniz.

Fatura Detaylı Prim Uygulama: Belirli bir satış faturası üzerinden bu satışa istinaden dağıtılan prim ve komisyonları listeleyebilir, standart bir formül üzerinden farklı personellere tek işlem ile prim işlemi yapabilirsiniz.

Performans ve Faaliyet Raporları: Satış Elemanı Performans Raporu ile personelin yaptığı satışların maliyet fiyatları üzerinden kar-zarar analizlerini yapar, malzeme ayrıntılıları ile beraber görebilirsiniz. Satış Elemanı Faaliyet Raporu ile belirli bir dönem aralığında personellerinizin karşılaştırmalı olarak Satışlar, Satış İade, Banka Tahsilatları, Kasa Tahsilatları, Çek Tahsilatları, Banka Harcamaları, Kasa Harcamaları, Hizmet Masrafları detayında raporlayabilirsiniz.

Eğitim Videoları:
Satış Elemanlarının Performans, Prim ve Komisyon Takibi Nasıl Yapılır?

Cari Hesap Risk Yönetimi: Cari Hesaba istediğiniz döviz türünde risk limiti belirleyebilirsiniz. Örneğin, 10.000 USD.

Dövizli Risk Takibi

Teslim Edilmemiş Sipariş Riski

Faturalanmamış İrsaliye Riski

Risk Kontrolünün Bakiye, Bakiye + İrsaliye, Bakiye + İrsaliye + Sipariş, Bakiye + Teslim Edilmemiş Çek, Bakiye + İrsaliye + Teslim Edilmemiş Çek şeklinde yapılabilmesini sağlayabilir; risk aşım durumunda kasa işlemlerinde, sipariş ve irsaliye aşamasında ne yapılması gerektiğini belirleyebilirsiniz. İster sadece uyarı verilmesini sağlar isterseniz işlemin gerçekleşmesini engelleyebilirsiniz.

Eğitim Videoları:
Cari Risk Limiti Nasıl Tanımlanır ve Kullanılır?
Carilerde Diğer Riskleri Nasıl Tanımlanır ve Kullanılır?

Perakende Promosyon Yönetimi

1 alana 1 bedava: Özellikle market ve tekstil sektörlerinde çok kullanılan “1 alana 1 bedava”, “Elma alana Armut %50 indirimli” tarzı kampanyalar DİA Promosyon Modülü ile çözümlenmektedir.

A alana B %50 indirimli

Desteklenen Promosyon Çözümleri:

1 A ürünü alana 1 A ürünü bedava
A veya B ürünü alana C ürünü %50 indirimli
A ve B ürününü birlikte alana bu ürünlerden %10 indirim
Temizlik Ürünlerinden 50 TL alışverişlerde %15 indirim
Temizlik ürünlerinden her 50 tl alışverişe A ürünü 5 TL
Temizlik ürünlerinden her 50 TL alışverişe bir kereye mahsus A ürünü 5 TL
A, B, C ürünü birlikte 50 TL alışverişe 10 TL fatura bedelinden indirim
A, B, C ürünlerinden herhangi birinden 3 tane alana D ürünü %25 indirimli
Her 100 TL’lik alışverişe A ürünü Bedava (max 3)

Eğitim Videoları:
Promosyon Nasıl Tanımlanır?

GİB Portal Entegrasyonu: 1. Entegrasyon (Firmanız GİB ile direkt bağlantılı), 2. Özel Entegrasyon (Firmanız Entegratör ile Entegratör, GİB ile bağlantılı) ve 3. Portal (www.gib.gov.tr web sayfası üzerinden manuel kullanım) olmak üzere 3 E-Fatura kullanım yöntemi bulunmaktadır. DİA E-Fatura Portal modülü ile 3. yöntemi kullananlara hizmet verilir.

UBL-TR E-Fatura Kaydı: E-Fatura mükellefi olan fakat az sayıda e-fatura kesen ve alan (max 500) mükellefler www.gib.gov.tr E-Fatura Portali üzerinden faturalarını manuel olarak kesebilirler.

E-Fatura Portal modülü ile DİA üzerinden kesilen faturalar GİB’in desteklediği UBL-TR formatında dosya olarak kaydedilebilir ve portale manuel olarak personeliniz tarafından yüklenebilir.

Gelen Fatura Yükleme: Aynı şekilde firmanıza gelen e-faturalar (mal alım faturaları gibi) portal üzerinden manuel olarak bir dosyaya kaydedilebilir ve yine DİA E-Fatura Portal modülü ile Mal Alım Faturası olarak DİA’ya yüklenebilir.

Eğitim videoları:
Gelen E-Faturalar Dia’ya Nasıl Aktarılır?

GİB Online Direkt Entegrasyon: 1. Entegrasyon (Firmanız GİB ile direkt bağlantılı), 2. Özel Entegrasyon (Firmanız Entegratör ile; Entegratör, GİB ile bağlantılı) ve 3. Portal (www.gib.gov.tr web sayfası üzerinden manuel kullanım) olmak üzere 3 E-Fatura kullanım yöntemi bulunmaktadır. DİA E-Fatura Entegrasyon modülü ile direkt GİB Entegrasyonu sağlanır ve E-Fatura mükellefine kusursuz hizmet sağlanır.

7×24 Hizmet: DİA E-Fatura Sunucuları, GİB E-Fatura Sunucuları ile 7×24 entegre durumdadır.

Entegratör Ara Bağlantısı Yok: Firmanıza kesilen alım faturalarınız DİA ile GİB arasındaki online entegrasyon sayesinde direkt E-Fatura Listesine düşecek ve sadece tek tuş ile normal fatura listesine kabulünüz sonrası aktarılabilecektir. Aracı olarak herhangi bir entegratör olmadığı için tüm işlemler sadece DİA aracılığı ile sorunsuz gerçekleşmektedir.

Sorunsuz E-Fatura Gönderimi ve Alımı: Yeni bir cari hesap eklediğinizde anlık GİB entegrasyonu ile cari hesabın e-fatura mükellefiyeti konusunda hemen personelinize bilgi verilir ve hatalı fatura kesimlerinin önüne geçilir.

Satış faturalarınız muhasebenizin kontrolü sonrası mali mührünüz ile imzalanarak direkt GİB E-Fatura sistemine online entegrasyon ile gönderilecektir.

Eğitim videoları:
E-Fatura Uygulaması İçin Dia’da Yapılması Gerekenler Nelerdir?
E-Fatura Nedir? E-Fatura Uygulaması Kullanım Yöntemleri Nelerdir?
E-Faturalar Nasıl Hazırlanır?
E-Faturalar Nasıl Gönderilir?

GİB Online Direkt Entegrasyon
7×24 Kesintisiz Hizmet
Entegratör Ara Bağlantısı Yok
Yüksek Performans
E-Defter lisansı ile Gelirler İdaresi Başkanlığı tarafından tanımlanan E-Defter formatına %100 uyumlu bir şekilde firmanızın E-Defter XML entegrasyonunu mali mühür imzanız ile imzalayarak yapabilirsiniz.
DİA sunucuları tarafından %99,99 erişim desteği sayesinde elektronik defterlerinizi kesintisiz hazırlayabilirsiniz.
DİA sunucularının online hizmeti sayesinde GİB’e direkt bağlantı ile E-Defter’lerinizi iletebilirsiniz.
Binlerce sayfalık defterlerinizi dakikalar içerisinde sorunsuz bir şekilde hazırlayabilir, zamanınızı verimli kullanırsınız.
GİB tarafından hazırlanan tebliğ uyarınca elektronik defterlerinin mükellefler tarafından saklanması zorunludur. Hazırladığınız e-defterleri kendi bilgisayarlarınızda yedekleyebilirsiniz.

Eğitim videoları:
E-Defter Başvuru Sürecinde Yapılması Gerekenler Nelerdir?
E-Defter Başvuru Sürecinde Dia’da Yapılması Gerekenler Nelerdir?
E-Defter Nasıl Hazırlanır ve Gönderilir?
E-Defter Sürecindeki Zaman Damgası Nedir?

GİB Online Entegrasyon: Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından belirlenen standartlara uygun olarak faturanın elektronik ortamda oluşturulması, elektronik ortamda muhafazası, ibrazı ve raporlamasını kapsayan bir uygulamadır. İşletmeler e – Fatura mükellefi olmayan müşterilerine elektronik ortamda fatura düzenleyip gönderebilmek ve bu faturaların ikinci nüshalarının elektronik ortamda saklanabilir.

7×24 Hizmet: DİA Entegratör Sunucuları, GİB Entegratör Sunucuları ile 7×24 entegre durumdadır.

Sorunsuz E-Arşiv Gönderimi ve Alımı: Güvenli ve hızlı bir şekilde faturalar görüntülenebilir, kesilen faturalara kolaylıkla ulaşılabilir.

Eğitim videoları:
E-Arşiv Uygulamasında Dia’da Yapılması Gerekenler Nelerdir?
E-Arşiv Faturası Nasıl Düzenlenilir?
E-Arşiv Faturası Nasıl Gönderilir?
E-Arşiv İnternet Faturası Nasıl Düzenlenilir?

Anlık Demirbaş Durum Takibi: Demirbaş kartların tanımı bu modül üzerinden ön muhasebe modülünden bağımsız olarak yapılmaktadır. Ön Muhasebe entegrasyonu bulunmamaktadır.

Amortisman Hesaplama: Aylık ve Yıllık Amortismanların Hesaplanması demirbaş kartları üzerinden pratik bir arayüz ile yeniden değerleme oranları da dikkate alınarak yapılabilmektedir.

Yeniden Değerleme

Muhasebe Entegrasyonu: Demirbaş kartları muhasebe bağlantı kod tanımları yapılarak yapılan amortisman işlemlerinin muhasebeleştirilmesi sağlanabilmektedir.

Eğitim Videoları
Demirbaş Kartı Nasıl Tanımlanır?
Demirbaş Amortismanları Nasıl Yeniden Değerlendirilir?

Neden DİA Standart Yazılımına Sahip Olmalısınız?

Her an her yerden online olmanın keyfinden vaz geçemeyeceksiniz!

Online ortamda işletmenizin yönetimini gerçekleştirmeniz artık her şeyden önemli. Muhasebe kayıtları, stok programı ve personel veriminden ödeme planlarına kadar şirket içi ve dışı her aktiviteyi gerçekleştirebileceğiniz DİA Standart programına sahip olarak bütün yüklerinizden kurtulacaksınız. Klasik yazılım sistemlerinden farklı olarak en hızlı ve pratik iş yazılımı olan DİA Standart ile internetin olduğu her yerde tüm şirket yönetim işlemlerinizi anında yapmanın rahatlığına kavuşacaksınız. Kolay kullanım sağlayacak grafik arayüzleri ve panelleri sayesinde kusursuz bir yazılıma sahip olacaksınız.

Bulut olun! Server, donanım, bilgi İşlem maliyetlerinden bir an önce kurtulun!

DİA Kurumsal Yönetim Sistemi tamamen bulut serverlar üzerinden Tam 15 Yıldır müşterilerine hizmet sunar. Verileriniz ve tüm haklarınız Dünya Strandartları ISO27001-Bilgi Güvenliği, ISO22301-İş Sürekliliği, ISO2000-Bilgi Teknolojisi Hizmet Yönetimi belgeleri ile korunur.

Genel Özellikler – Kolay Kur, Hemen Kullan, Rahatla!

  • Gelişmiş görsel ara yüz ile bankalarda kullanılan uygulama sunucu sistemini birleştiren ilk ve tek ticari yazılım.
  • Banka sistemlerinde de kullanılan 256 bit SSL teknolojisi ile en üst düzeyde sağlanan veri güvenliği.
  • Virüslerden kesinlikle etkilenmeyen sunucu sistemi.
  • Günlük olarak alınan güvenli otomatik yedekler, istenildiği zaman belirli bir yedeğe geri dönülebilmesi.
  • Yazılımın istenilen yerden, istenilen zamanda, her türlü İnternet bağlantısı ile (ister ADSL, ister modem, ister cep telefonu) kullanılabilmesi.
  • Kuruluma gerek duymayan, tamamen İnternet üzerinden kullanılan, kolayca çalıştırılabilen kullanıcı ara yüzü.
  • Bilgisayarınız tamamen çökse dahi sunucu üzerindeki verilerin zarar görmemesi, hemen başka bir bilgisayardan çalışmaya devam edebilme.
  • Benzeri olmayan yardım ve destek sistemi, yardıma ihtiyacınız olduğunda kendi belirleyeceğiniz destek kullanıcısını sisteme bağlama.
  • Tüm kullanıcıların yaptığı işlemlerin otomatik olarak silinemeyen bir şekilde kayıt altına alınması, verilerin eski hallerinin sistemde güvenlik amacıyla saklanması. Güvenlik kayıtlarının kolayca filtrelenip aranabilmesi.
  • Nokta vuruşlu (dot-matrix) yazıcılardan hızlı baskı alabilme imkânı.
  • Kolay kullanılabilir pratik rapor tasarım aracıyla istenilen şekilde baskı alabilme.
  • Tüm raporların PDF ve hem Excel hem de Open Office ile çalışabilen XLS dosyaları olarak alınabilmesi.
  • Her zaman en güncel sürümü otomatik olarak kullanma. Yeni sürüm kurma ve güncelleme işlemlerinin tarih olması.
  • Herhangi bir şifre almaya, koruma kilidi takmaya gerek olmaması. Klasik yazılımlarda yaşanan yeni şifre alımı, kilit arızası gibi sorunların bitmesi.
  • İsteğe bağlı kullanıcılar arasında anlık mesajlaşma imkânı.
  • Diğer kullanıcıların yaptığı işlemlerin anında sistemde görülebilmesi.
  • Tüm liste ekranlarının otomatik olarak yenilenmesi (örneğin bir irsaliye kesildiğinde tüm kullanıcıların önündeki irsaliye listelerinin otomatik olarak yenilenmesi)
  • Kullanıcı bazlı olarak ayarlanıp kaydedilebilen tablo ve filtreler.
  • Gelişmiş yetkilendirme ile detaylı yetkilendirme olanağı; kolay yetkilendirme için grup bazlı yetkilendirme imkânı.
  • Tamamen klavye ile de kullanılabilen grafiksel arayüz.
  • Kolay ve hızlı öğrenilebilen pratik yapı.

mavvo Akademi

Biz her an müşterilerimizin yanındayız ve her an destekçileriyiz. Fakat yinede sizin için her konuda yüzlerce eğitim videosu oluşturduk


mavvo dijital dönüşüm atölyemize bekliyoruz